کد خبر : 72399 تاریخ : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۸ اسفند
دریده شدن زنده زنده کل یالدار توسط کفتار+ تصاویر اقتصاد میهن: در رویدادی عجیب و باورنکردنی یک کفتار به تنهایی توانست یک کل یالدار را شکار کند.
دریده شدن زنده زنده کل یالدار توسط کفتار+ تصاویر

تام دیرینگ عکاس 71 ساله حیات وحش در سفر به پارک ملی و ذخیره گاه ماسایی کنیا صحنه هایی از نبرد کفتار وحشی با یک کل یالدار را عکاسی کرده است.کفتارها معمولا از باقی مانده لاشه مردارهایی که توسط جانوران دیگر شکار شده تغذیه می کنند و شکار یک حیوان زنده و بزرگتر از جثه کفتار تعجب بسیاری را به همراه داشته است.درگیری کفتار با کل یالدار به مدت 40 دقیقه به طول انجامید و کفتار 60 کیلویی با آرواره های بسیار قوی خود کل یالدار که وزنش به 270 کیلوگرم می رسد را شکست داد.

کفتار در ابتدا پای کل یالدار را به دندان گرفت و پس از مقاومت زیاد کل یالدار به بخش نرم بدن طعمه رفت و آن را شکافت. علیرغم زخم عمیق روی بدن کل یالدار این حیوان کماکان روی پاهایش ایستاد و برای زندگی خود جنگید اما سرانجام به زمین افتاد و جان باخت.تام دیرینگ نروژی می گوید این تجربه خوبی برای من نبود من با کل یالدار یکدل بودم اما این رویداد به من یادآور قوانین ساده طبیعت بود. وی افزود: کفتار فقط به دنبال کشتن بود و احساس دلسوزی نداشت. این واقعیتی برای حیوانات وحشی است. طبیعت همواره غیراخلاقی است.