کد خبر : 72393 تاریخ : ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ اسفند
کرونایی‌ترین و پرخطرترین مناطق تهران معرفی شدند اقتصاد میهن: رئیس مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه بیشترین مراجعان مبتلا به کرونا از محله‌های تهرانپارس، صادقیه و سعادت آباد هستند، گفت: بهترین روش قطع زنجیره این بیماری ماندن در خانه است.
کرونایی‌ترین و پرخطرترین مناطق تهران معرفی شدند

پیام طبرسی، درباره مناطق پرخطر و کرونایی‌ترین مناطق تهران، توضیح داد: با توجه به سامانه‌ای که وزارت بهداشت برای بررسی پراکندگی بیماران و مراجعان طراحی کرده است، تمامی اطلاعات مراجعان ثبت و بررسی می‌شود.وی ادامه داد: از طریق این سامانه به راحتی می‌توان آدرس محلات مبتلایان شناسایی شود.وی  با بیان اینکه حدس زدن پرخطرترین مناطق تهران به لحاظ شیوع کرونا کار دشواری نیست، خاطرنشان کرد: در هر منطقه‌ای از شهر تهران که تراکم جمعیت و تردد بیشتری وجود داشته باشد، بدیهی است که شیوع این ویروس بیشتر خواهد شد.

وی گفت: به طور مثال در بازار بزرگ تهران در روز‌هایی که شیوع کرونا به اوج خود رسیده است، متاسفانه شاهد تراکم و جمعیت عجیبی از مردم هستیم. بدیهی است امروز در این بحران که تمام دنیا با آن درگیر است اصلا زمان مناسبی برای خرید نیست.این عضو هیأت علمی دانشگاه ضمن انتقاد از تردد‌های غیر ضروری مردم به بهانه خرید شب عید اظهار کرد: هر چقدر هم که مردم در محیط‌های شلوغ بهداشت را رعایت کنند باز هم احتمال شیوع ویروس کرونا بسیار بسیار بالاست. این استاد دانشگاه با بیان اینکه بیشترین مراجعان مبتلابه ویروس کوید ۱۹ از محله‌های تهرانپارس، صادقیه و سعادت آباد هستند، خاطرنشان کرد: این آمار نشانگر این است که تجمع زیاد شهروندان به دلیل وجود مراکز خرید و تردد‌های غیرضروری، در این مناطق بیش‌تر از سایر نقاط شهر تهران است.

آمار مرگ و میر کوید ۱۹ به ۵ درصد رسید

وی تاکید کرد: طبق مطالعات محققان سراسر دنیا آمار مرگ ومیر این ویروس که پیش از این محققان چینی ۲ درصد می‌دانستند امروز در دنیا به ۴ تا ۵ درصد رسیده است.متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه در روز‌های اخیر طبق آمار رسمی وزارت بهداشت مرگ و میر ناشی از کرونا بسیار بالاست، از بی توجهی مردم، شوخی گرفتن این بیماری، خرید‌های شب عید و تلاش برای مسافرت انتقاد کرد.طبرسی گفت: اطلاعات و امار بیمارستان‌های شمال کشور به طور روزانه در اختیار وزارت بهداشت قرار دارد، این بیمارستان‌ها به هیچ عنوان گنجایش پذیرش بیماران را ندارد و بیماری کرونا به شدت در شمال کشور فعال است. طبرسی خاطرنشان کرد: اگر مردم نسخه کلیدی و آسان در منزل بمانید را رعایت کنند، مطمئنا تا دو هفته دیگر خبر‌های خوشی به گوشمان خواهد رسید، در غیر این صورت با تلفاتی زیاد و غیر قابل شمارش از این اپیدمی خارج می‌شویم.