کد خبر : 72386 تاریخ : ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۶ اسفند
ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب کرد: افزایش 4 تا 6 هفته‌ای به زمان سال تحصیلی مدارس/ زمان برگزاری کنکور اعلام شد اقتصاد میهن: با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا متناسب با عقب افتادگی دانش آموزان از چهار تا شش هفته به زمان سال تحصیلی در سال آینده اضافه می‌شود.
افزایش 4 تا 6 هفته‌ای به زمان سال تحصیلی مدارس/ زمان برگزاری کنکور اعلام شد

محسن حاجی میرزایی افزود: با اختیاراتی که از ستاد ملی مقابله با کرونا گرفتیم برای تکمیل دوره آموزشی به زمان آموزشی در انتهای سال تحصیلی اضافه می‌کنیم که در این زمینه اختیاراتی به شورای آموزش و پرورش استان‌ها داده شده است.وی گفت: طبق موافقت سازمان سنجش آزمون سراسری ۲۰ روز بعد از آخرین روز امتحانات نهایی برگزار می‌شود.حاجی میرزایی تاکید کرد: برای ما مهم است که آموزش بدون کاستی انجام شود و شروع سال تحصیلی آینده به موقع انجام گیرد.

وی گفت: ما آموزش را در اسفندماه از دست داده ایم و اگر بتوانیم با موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا بازگشایی مدارس را در ۱۶ فروردین اجرا کنیم باید در جهت جبران زمان از دست رفته اقدامات لازم را انجام دهیم.وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آموزش دانش آموزان از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی به خوبی در جریان است و شور و حال خاصی در جامعه آموزش و پرورش و خانواده‌ها دیده می‌شود.

حاجی میرزایی درباره استرداد بخشی از شهریه مدارس غیردولتی و سرویس مدارس نیز گفت: شورای نظارت بر مدارس غیردولتی در هر استان بر این امر نظارت می‌کند و این شورا موظف است که شرایط را در هر منطقه بررسی و متناسب با این موضوع تصمیم گیری کند.وی افزود: آیین نامه سرویس مدارس مصوبه هیات وزیران است که در این آیین نامه کارگروهی مشخص شده که هرگونه تصمیم گیری در این باره به آن‌ها موکول شده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: شرایط در هر منطقه و هر استان متفاوت است و اختیار تصمیم گیری به استان‌ها واگذار شده است.وی به پرداخت مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: حق التدریس معلمان شاغل پس از دریافت حقوق موظفی آن‌ها انجام خواهد شد. وزیر آموزش و پرورش، میزان حق التدریس پرداخت نشده معلمان را هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اگر تخصیص اعتبارات آموزش و پرورش ۱۱۰ درصدی باشد، ما می‌توانیم بخش عمده‌ای از مطالبات فرهنگیان را تا پایان امسال پرداخت کنیم و مطالبات بسیار کمی به سال آینده موکول خواهد شد.