کد خبر : 61768 تاریخ : ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳ مهر
از سنگرِ جبهه تا سنگر صنعت اقتصاد میهن: شرکت لوله سازی اهواز به عنوان پیشکسوت‌ترین شرکت در ساخت لوله در دوران دفاع مقدس همپای مردم و رزمندگان بود. به جرات می توان گفت از جمله اقشاری که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیده و حضور فعالی را به منصه ظهور رساند قشر کارگران خصوصا کارکنان شرکت لوله سازی اهواز بودند.
از سنگرِ جبهه تا سنگر صنعت

بسیاری از این زحمت کشان امروز در زمره شهدای استان خوزستان هستند که برای دفاع از میهن اسلامی با عزم راسخ به میدان نبرد با دشمن بعثی پا گذاشتند و به مقام رفیع شهادت نائل شدند.شرکت لوله سازی اهواز در حوزه ی مسئولیت های اجتماعی خود یا CSR در مقابل جامعه ای که در آن فعالیت می کنند مسئول است؛ چرا که از منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی آن استفاده می کند. بر خلاف نگاه سنتی به مدیریت و کسب و کار، سازمان ها فقط در مقابل سهامداران شان مسئول نیستند.
این شرکت با کارنامه ی درخشانی که در دوران دفاع مقدس از خود برجای گذاشت نشان داد در مقام یک صنعت هیچگاه مسئولیتش نسبت به جامعه و این مرز و بوم را فراموش نکرده است. این شرکت در حملات بیرحمانه ای که به آن شد 22 شهید را تقدیم نظام مقدس جهوری اسلامی کرد. از آنجایی که رژیم بعثی مطلع شده بود که این شرکت لوله هایی برای ساخت سنگر و پل های در جبهه را می سازد طی حمله ی این رژیم به این شرکت 22 شهید و 52 نفر از کارکنان شرکت جانباز شدند.ازجمله فعالیت ها و همکاری های شرکت لوله سازی اهواز می توان به ساخت 5 هزار شاخه لوله 12 متری برای ساخت پل بعثت بر روی رودخانه اروندرود در عملیات ولفجر 8 سال 1364 اشاره کرد که در عملکردهای مهم ما در آن دوران بود.
همچنین واگذاری لوله هایی به قطر 56 اینچ و به طول 3 متر برای استفاده در شهر و استان به عنوان سنگر، همکاری با تیپ 72 محرم برای تعمیر تانک های غنیمتی و آماده سازی آنها برای عملیات خیبر، ساخت پیستون های خمپاره 80 و 60 میلیمتری، ساخت قطعات توپ های 122 میلی متری، ساخت سنبه برای توپ های 106 میلی متری، ساخت پیچ و مهره کولاس دار آرتوپ 130 و 122 میلیمتری،

چاپ و همکاری در رابطه با نقشه های محرمانه مناطق جنگی، ساخت موانع خرشیدی و حمل آنها به خط مقدم و ساخت تراکتور آبی،  تامین خدمات مالی و امکانات، خدمات رزمی ازجمله اعزام بسیجیان به جبهه و بسیاری فعالیت های دیگر ازجمله کارنامه ی ما در دوران جنگ تحمیلی است.
قشر کارگری شرکت لوله سازی اهواز و البته دیگر صنایع استان در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر حضور در جبهه‌های نبرد با باطل، در کمک به فراهم سازی زیرساخت‌های جنگ همانطور که اشاره کردم فعال بودند و پروژه های بسیاری در این راستا در صنایع استان خوزستان به انجام رسید.شرکت لوله سازی اهواز که برندی در خاورمیانه است از آسیب های حملات دشمن در امان نماند. در دوران جنگ تحمیلی کارگرانمان در خط تولید، زیر بمباران دشمن ایستادند و با این حضور مسئولانه خود نشان دادند که به اسلام، انقلاب اسلامی و خون شهدا پایبند هستند.
وضعیت فعلی کشور که تحت شدیدترین تحریمهای ظالمانه آمریکا و جنگ اقتصادی برعلیه کشور راه انداخته، کارکنان شرکت در سنگر صنعت دوباره از این تهدیدات فرصت ساخته و تهدیدات دشمن را خنثی کردند و تبلور این کار در پروژه ملی انتقال نفت  گوره به جاسک متجلی شد. در حالیکه کشور تحت تحریم بود و هیچ کشوری حاضر به تامین مواد اولیه این پروژه نبود، کارکنان متعهد و متخصص لوله سازی اهواز با همکاری متخصصان فولاد مبارکه و فولاد اکسین توانستند مواد این پروژه را بومی سازی کرده و کشور را از واردات و خروج ارز در شرایط حساس کشور جلوگیری کنند و این نمونه عملی از کار عالمانه و جهادگونه و اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب است.

علی خنیفر - مدیر عامل شرکت لوله سازی اهواز