کد خبر : 10864 تاریخ : ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ اسفند
شهردار منطقه یک تهران خبر داد اتصال بزرگراه ارتش به امام علی(ع) تا پایان سال / خانه «نیما یوشیج» پاتوق فرهنگی می شود اقتصاد میهن: شهردار منطقه یک تهران از اتصال بزرگراه ارتش به امام علی(ع) تا پایان سال خبر داد و گفت: تقاطع چمران به ولنجک تا انتهای سال انجام می‌شود و نیز تا پایان سال زیر پل تقاطع ارتش-امام علی تکمیل شده و ارتش به امام علی جنوب متصل و دوربرگردان اقدسیه خلوت خواهد شد.
اتصال بزرگراه ارتش به امام علی(ع) تا پایان سال / خانه «نیما یوشیج» پاتوق فرهنگی می شود

به گزارش خبرنگار اقتصاد میهن ، سید حمید موسوی ، با بیان اینکه منطقه یک استعداد بسیار خوبی در مورد فرصت‌های اکولوژیک و گردشگری دارد و امیدواریم بتوانیم رویکرد سرمایه گذاری در این منطقه را از حوزه مسکن به حوزه گردشگری سوق دهیم ، افزود:  با دستور شهردار تهران مطالعات برای احیا هفت رود دره در منطقه انجام شد و امیدواریم بتوانیم تا عید نوروز نسبت به اتمام بهسازی آن اقدام کنیم تا آماده پذیرایی برای میهمانان شود.

وی  با اشاره به تسهیلات شهرداری منطقه یک تهران برای سرمایه گذاران گردشگری، ادامه داد: ورودی ازگل به امام علی ۷ هزار متر وسعت دارد که برای پمپ بنزین در نظر گرفته شده بود، که ۷۲ مورد از موارد مشابه وجود دارد، که با مصوب کمیسیون ماده ۵ با مشارکت به بخش خصوصی واگذار و یا مشارکت برای گردشگری می‌شود. موسوی گفت: ما ۱۰۲ کیلومتر مربع زمین مستعد گردشگری داریم که آماده پیگیری از مراجع ذیربط هستیم، تا بتواند طرح‌های گردشگری در این مناطق اجرا شود.

*  اتصال خط یک و سه مترو برای بازشدن گره کور ترافیکی

وی با اشاره به ترافیک سنگین منطقه یک با بیان اینکه ترافیک سنگین این منطقه بعضاً کور است، تصریح کرد: تنها راه برون رفت از ترافیک منطقه یک توسعه مترو می باشد که در همین راستا  در نظر داریم که خط یک و سه مترو را به یکدیگر متصل کنیم که در این زمینه با شهردار تهران مکاتبه شده است تا توسعه ۵.۵ کیلومتری خط یک به سمت خط سه در اولویت قرار گیرد.

موسوی  با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با بنیاد مستضعفان و مدیریت مجموعه توچال گفت: پارکینگ مجموعه توچال محله را قفل کرده است و این در حالیست که مردم می‌توانند خودروهای خود را در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی متوقف کرده و با استفاده از یکی از مدهای حمل و نقلی به مجموعه توچال بروند که می‌توانیم از طریق اتوبوس یا ال آر تی این مسیر ۲.۲ کیلومتری را پوشش دهیم.

*  پیاده راه میدان قدس- تجریش اجرا می شود

شهردار منطقه یک  پیاده راه سازی خیابان شهرداری را مورد اشاره قرار داد و افزود: محور ولیعصر به سمت شمال، خیابان شهرداری به سمت شرق و خیابان شهرداری به سمت جنوب تا پل صدر سبب روان سازی ترافیک خواهد شد و پیاده راه سازی سبب شبیه سازی شمیران قدیم با وجود بازار تجریش خواهد شد. سید حمید موسوی با بیان مطلب فوق  بر انجام مطالعات کاربردی که کم ترین هزینه ، زمان و بالاترین بهره وری را در اجرای پیاده راه تجریش داشته باشد تاکید کرد. وی افزود: اجرای زیرگذر تجریش به دلیل موقعیت زمین شناسی منطقه و وجود بستری سنگی، رودخانه ای و وجود تاسیسات شهری و خط مترو بسیار زمان بر و پر هزینه است.

* پیاده راه باغ فردوس آماده مسافران نوروزی می شود

شهردار منطقه یک تهران گفت: پیاده راه باغ فردوس بعنوان فضایی فرهنگی تاریخی بعنوان پلازای شهری آماده حضور گردشگران و مسافران نوروزی می شود. موسوی با اشاره به لزوم راه اندازی پلازای شهری در بلوار فردوس گفت: نوروزگاهی نیز در بلوار فردوس در نظر گرفته خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با این بهانه طرح پلازای شهری را ایجاد کنیم.

موسوی در مورد باز پس گیری املاک شهرداری منطقه یک نیز گفت: بعد از آمدنم به شهرداری منطقه یک از اداره املاک خواستیم که املاک شهرداری را که بلاتکلیف و یا در اختیار غیر هستند را شناسایی کند تا نسبت به ساماندهی و یا بازپس گیری آنها اقدام کنیم که در این راستا حدود ۷۰ ملک شناسایی شده است که به عنوان مثال یک زمین ۷۰۰۰ متری در ازگل تنها با دو نازل بنزین به پمپ بنزین تبدیل شده بود که اتفاقی عجیب بود.وی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های اخیر باغات تهران به خصوص منطقه یک تخریب شده است، گفت: تهران ۴۶۰۰ هکتار فضای سبز و باغ داشت که الان این مقدار به ۸۰۰ هکتار رسیده است و سهم منطقه یک ۲۳۰۰ هکتار بود که الان به ۳۵۵ هکتار رسیده است در حالی که اگر نتوانیم باغات را حفظ کنیم آینده روشنی نداریم.

* خانه «نیما یوشیج»  پاتوق فرهنگی می شود

شهردار منطقه یک از قرار دادان «خانه نیما» به عنوان خانه موزه در خدمت شهروندان نیز خبر داد. وی با بیان اینکه طرف قرارداد ما فرزندان نیما نیستند بلکه خریداری است که این ملک را خریده، . کارشناسان در حال قیمت گذاری هستند، افزود: خانه نیما یوشیج پدر شعر نو با هدف آشنایی بیشتر شهروندان با تاریخ ادبیات ایران، بعنوان پاتوق فرهنگی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی در مورد بافت فرسوده منطقه یک نیز با بیان اینکه یک درصد مساحت منطقه یعنی ۵۲ هکتار بافت فرسوده است، گفت: البته انگیزه برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده منطقه یک نیز بالاست.شهردار منطقه یک تهران در مورد ساماندهی دستفروشان نیز با بیان اینکه از ۱۵ بهمن ماه ساماندهی دستفروشان میدان تجریش اجرا شده است، گفت: با استقرار نیروهای شهربان اجازه بساط گستری به دستفروشان داده نمی‌شود.وی در مورد تأمین پارکینگ در مورد میدان تجریش گفت: در پی رایزنی با معاونت حمل و نقل احتمال دارد زمین شمال میدان تجریش، محل انتقال پارکینگ مکانیزه ایرانشهر شود و بر همین اساس ۲۰۰ پارکینگ به مجموعه اضافه می‌شود.

شهردار منطقه یک تهران در مورد ممنوعیت ساخت و ساز در جماران نیز با بیان اینکه جماران می‌تواند به یک مقصد گردشگری مذهبی تبدیل شود، گفت: باید طرح موضعی با رویکرد مذهبی برای این محله آماده کنیم اما دقت داشته باشید که جماران در حریم قرار دارد و اگر اجازه ساخت و ساز بدهیم لطفی به تهران نکردیم چرا که در حریم تهران نیز ساختمان‌های چند طبقه می‌ساختند و مشکلاتمان بیشتر شد. موسوی در خاتمه در مورد ساخت گرم خانه برای معتادان متجاهر در منطقه یک با بیان اینکه گرمخانه بافت پیرامون خود را تغییر می‌دهد و هنر نیست که معتادان را جمع کنیم و در سوله نگهداری کنیم، گفت: صبح معتادان در مسیری که دارند شهر را نابود می‌کنند. هر چند که بحث است که معتادان محلی را در محله نگهداریم.