۱۴۰۳ شنبه ۲۵ فروردين چاپ

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان

بهره برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان

اقتصاد میهن: نخستین نیروگاه مرکز خورشیدی حمایتی کشور (۲۱۵ کیلووات) با حضور مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، فرماندار ویژه کاشان و مدیر کمیته نیروگاه های خورشیدی تجدید پذیر در روستای پنداس کاشان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن ، مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این آیین گفت:این نیروگاه الگوی موفقی از مشارکت مردم در راستای جهش تولید است. محمد ترکمانه افزود:این نیروگاه هم در بحث تولید برق،هم در حوزه پدافند غیرعامل،کاهش هزینه زیرساخت شبکه برق،افزایش درآمد برای روستای پنداس و غیره تاثیرگذار است. وی بیان کرد:امیدواریم این الگو در دیگر روستاهای کشور هم اجرا شود،این نیروگاه امکان ثروت آفرینی برای مردم روستا را دارد،کمبود برق با ایجاد این نیروگاه ها رفع می شود. ترکمانه گفت:بنیاد برکت در سال جاری ۱۰ درصد از طرح های اشتغال زایی خود را به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی اختصاص می دهد. وی افزود:۴۰ نفر از بانوان روستای پنداس در این طرح مشارکت کردند ، ۶۵ میلیارد ریال هزینه راه اندازی این مکان بود و ۸۰ میلیارد ریال کار زیرساختی برای این طرح اجرا شد،این نیروگاه امکان برق رسانی به ۲۳۰ خانه را داشته و قابلیت توسعه دارد و خریدار برق تولیدی آن وزارت نیرو است.

فرماندار ویژه کاشان هم گفت:نیروگاه مرکز خورشیدی حمایتی روستای پنداس طرحی مردمی است که توسط ۴۰ نفر از بانوان این روستا اجرا شد و در سطح کشور بینظیر است و برای ۴۰ نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می کند. محمدشریف زارعی افزود:عملیت اجرایی این طرح سال ۱۴۰۲ آغاز شد و امروز به بهره برداری رسید، این اقدام الگویی برای ایجاد فرصت برای مشارکت مردم در بحث تولید است.

 روستای پنداس از توابع بخش ” برزُک” در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان قرار دارد.  شهرستان کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها