۱۴۰۲ دوشنبه ۱۴ اسفند چاپ

بانک ایران زمین؛ پیشرو در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان

بانک ایران زمین؛ پیشرو در ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان

اقتصاد میهن: توسعه شگفت انگیز فن آوری اطلاعات و ارتباطات, جهان و به تبع آن دنیای بانکداری را به سرعت دگرگون ساخته است. فناوری های نوین باعث شده اند که بانکداری از روش های سنتی به بانکداری دیجیتال و نوین تبدیل شود.

روش های ارتباطی مشتریان با بانک بهبود یافته و امکاناتی مانند بانکداری آنلاین، پرداخت الکترونیکی و اپلیکیشن های موبایل برای مدیریت حساب های بانکی ارائه شده است همچنین این فناوری ها باعث سرعت بخشیدن به عملیات بانکی، کاهش هزینه ها، افزایش رضایت مشتریان و بهبود امنیت اطلاعات مشتریان با بهره‌گیری از فناوری های  مدرن رمزنگاری و شناسایی شدن است.

در همین راستا بانک ایران زمین از جمله بانک‌های برتر کشور به شمار می‌رود که باکیفیت‌ترین سرویس ها و خدمات بانکی را به مشتریان ارائه می‌دهد. بانک ایران زمین با استفاده از بهترین تکنولوژی‌ها بانکداری مدرن را فراهم کرده است و در حال حاضر به ارائه انواع سپرده‌ها و تسهیلات می‌پردازد. افرادی که به دنبال افتتاح حساب در این بانک هستند، باید با سرویس‌ها و تمامی خدمات آن آشنایی پیدا کنند. در ادامه مطلب شما را با سپرده‌ها و تسهیلات بانک ایران زمین آشنا خواهیم کرد.

آشنایی با انواع سرویس‌ها و خدمات بانک ایران زمین

سرویس‌ها و خدمات بانک ایران زمین شامل چه مواردی می‌شوند؟

بانک ایران زمین به واسطه تکنولوژی‌هایی که دارد توانسته است در ارائه سرویس‌های گوناگون خوش بدرخشد. این بانک با ارائه سرویس ها و خدمات بانکی در جلب نظر مشتریان موفق بوده است. خدمات ارائه‌شده کیفیت بالایی دارند و همین موضوع روی کسب رضایت مشتریان تأثیرگذار بوده است.  سرویس‌ها و خدمات بانک ایران زمین به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به سپرده و تسهیلات اشاره کنیم. در این مطلب انواع سپرده‌ها و مهم‌ترین تسهیلات را نام می‌بریم و تشریحی کوتاه از هرکدام خواهیم داد. برای اینکه بتوانید به صورت جامع‌تر با آن‌ها آشنا شوید، می‌توانید به وب‌سایت بانک ایران زمین مراجعه کنید.

آشنایی با سپرده‌های بانک ایران زمین

بانک ایران زمین دارای سه نوع مختلف سپرده است که شامل سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت و سپرده قرض‌الحسنه جاری می‌شوند. برای افتتاح حساب در هرکدام از این سپرده‌ها نیاز است از شرایط مختلفی بهره‌مند باشید که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

تنوع بالا در سپرده‌های بانک ایران زمین

* سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت

از انواع سپرده های بانک ایران زمین می‌توانیم به نوع کوتاه‌مدت اشاره کنیم که خود دارای سه مدل مختلف عادی، ویژه سه‌ماهه و ویژه شش‌ماهه می‌شوند. نرخ سود علی‌الحساب هرکدام از این سپرده‌ها به ترتیب شامل 5 درصد، 12 درصد و 17 درصد هستند. اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند نسبت به افتتاح حساب سپرده کوتاه‌مدت اقدام کنند. حداقل مبلغ برای انجام این کار صد هزار ریال است و افراد باید به سن هجده سال رسیده باشند.

* سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت

از سایر سرویس ها و خدمات بانکی ایران زمین می‌توانیم به سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت اشاره کنیم. این نوع سپرده نیز خود دارای سه مدل مختلف است. این سه مدل گزینه‌های سررسید یک سال، سررسید دو سال و سررسید سه سال را به خود اختصاص داده‌اند.

هر کدام از این گزینه‌ها نرخ سود علی‌الحساب مخصوص به خود را دارند که به ترتیب شامل 20.5 درصد، 21.5 درصد و 22.5 درصد هستند. حداقل مبلغ برای سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت پانصد هزار ریال است و متقاضیان باید هجده سال تمام داشته باشند. درصورتی‌که افراد زودتر از موعد و سررسید اقدام به برداشت وجه خود کنند، نیم درصد از سود سپرده آن‌ها کسر خواهد شد.

* سپرده قرض‌الحسنه جاری

در مبادلات بانکی و بازرگانی سپرده قرض‌الحسنه جاری اهمیت بالایی دارد و ایفاگر نقش مهمی است. افرادی که این نوع از حساب را انتخاب می‌کنند می‌توانند از طریق چک، کارت‌های الکترونیکی و سایر روش‌ها نسبت به برداشت و انتقال پول اقدام کنند. دو گروه حقیقی و حقوقی امکان استفاده از این دست سرویس ها و خدمات بانکی را دارند؛ اما باید از شرایط مختلفی بهره‌مند باشند. به‌عنوان‌مثال باید هجده سال تمام داشته باشند. همچنین در سابقه متقاضیان نباید هیچ‌گونه چک برگشتی به چشم بخورد. شخص حقوقی به‌منظور افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری باید یک شرکت ثبت‌شده داشته باشد. اگر در شرف ثبت شرکت باشد نیز افتتاح سپرده بلامانع است. شرایط گسترده‌تر از موارد ذکرشده هستند که با مراجعه به وب‌سایت بانک ایران زمین می‌توان با آن‌ها آشنایی پیدا کرد.

اهمیت بالای سپرده قرض‌الحسنه جاری

آشنایی با تسهیلات بانک ایران زمین

تسهیلات بانک ایران زمین با تنوع گسترده‌ای روبه‌رو است و در واقع در بین مهم‌ترین سرویس ها و خدمات بانکی جای داده می‌شوند. تمامی این تسهیلات در چارچوب نظام بانکداری اسلامی است و می‌توانید شاهد رعایت قوانین و مقررات باشید.  مضاربه، فروش اقساطی، مرابحه، طرح سلامت، انواع ضمانت‌نامه، جعاله و مشارکت مدنی در بین مهم‌ترین تسهیلاتی جای می‌گیرند که بانک ایران زمین ارائه می‌دهد. برای دریافت هرکدام از این تسهیلات نیاز است مدارک مختلفی را تهیه و به ارائه بانک برسانید. در ادامه تنها چند مورد از این تسهیلات را توضیح خواهیم داد و مابقی را با مراجعه به وب‌سایت می‌توانید مشاهده کنید.

* مضاربه

در این نوع تسهیلات به واسطه قراردادی که بین مالک (بانک) و متقاضی بسته می‌شود، مالک عهده‌دار می‌شود که یک سرمایه نقدی را برای عامل (متقاضی) فراهم کند. عامل با سرمایه دریافتی باید به کسب‌وکار و تجارت بپردازد. سودی که از این روش به دست می‌آید بین بانک و متقاضی تقسیم خواهد شد.  اشخاص حقیقی و حقوقی که فعالیت آن‌ها در بخش بازرگانی است، می‌توانند با ارائه مدارک لازم از مضاربه بهره‌مند شوند. افراد برای اینکه بتوانند از تسهیلات مضاربه بهره‌مند شوند، باید دارای شرایط مختلفی باشند. یکی از اصلی‌ترین شروط داشتن سابقه حساب در بانک ایران زمین است.

* مرابحه

واحدهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای اینکه نیازهای خود را از نظر خرید کالا و مواد اولیه برآورده کنند، به سرمایه نیاز دارند. این افراد می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کنند تا از تسهیلات ارائه‌شده در این راستا بهره ببرند. بانک ایران زمین از مرابحه به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سرویس ها و خدمات بانکی خود یاد می‌کند.  منظور از مرابحه این است که بانک سرمایه مشخصی را در اختیار واحدها می‌گذارد تا بتوانند کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند. این کالاها با قیمت بیشتر از خرید به مشتریان فروخته می‌شوند. سود حاصل از این روش بین بانک و متقاضی تقسیم خواهد شد. افراد به‌منظور عقد قرارداد باید نسبت به ارائه انواع مدارک اقدام کنند که با مراجعه به وب‌سایت بانک ایران زمین می‌توان از آن‌ها مطلع شد.

انواع تسهیلات ارائه‌شده توسط بانک ایران زمین

ارائه  مدرن ترین خدمات بانکی در بانک ایران زمین

همان‌طور که مشاهده کردید سپرده‌ها و تسهیلات ارائه‌شده توسط بانک ایران زمین متنوع هستند و می‌توانند توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مورد استفاده قرار بگیرند. به‌منظور بهره‌مندی از سرویس ها و خدمات بانکی باید از شرایط مختلفی بهره‌مند باشید و همچنین مدارک گوناگونی را به ارائه بانک‌ بسپارید. با انتخاب ایران زمین می‌توانید از یک سیستم بانکداری مدرن نهایت بهره و استفاده را ببرید.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها