۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۸ بهمن چاپ

تحول در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی؛ تعیین تكلیف 67 هزار میلیارد تومان اموال منقول/ رشد 1.025 درصدی اعاده كالاهای متروكه به چرخه اقتصادی

تحول در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی؛  تعیین تكلیف 67 هزار میلیارد تومان اموال منقول/ رشد 1.025 درصدی اعاده كالاهای متروكه به چرخه اقتصادی

اقتصاد میهن: سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم در مسیر احیا و تحول قرار گرفت؛ برگزاری 160 مرحله حراج خرده فروشی برخط، تعیین تکلیف 67 هزار میلیارد تومان اموال منقول، توسعه و تجهیز انبارهای اموال تملیکی، فروش 900 ملک در حوزه اموال غیر منقول بخشی از آثار این حرکت تحولی است.

به گزارش  پایگاه خبری اقتصاد میهن  ، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به دنبال راه ­اندازی حراج خرده فروشی برخط با حضور وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم اقدام برگزاری 160 مرحله در 6 ماه گذشته کرده که در نتیجه برگزاری این حراج‌های برخط 4 هزار قلم کالا به ارزش بیش از 300 میلیارد ریال و مشارکت 30 هزار نفر حتی کارمندان دولت به فروش رفت که رکورد حضور در سامانه ستاد ایران شکسته شد.

رشد 350 درصدی خرید انبار و افزایش 1920 درصدی قفسه بندی انبارها

همچنین از تحولات دیگری که در دولت سیزدهم در زمینه جمع آوری و فروش اموال تملیکی انجام شد؛ خرید 14 سوله بیش از90 هزار  متر مربع در دولت سیزدهم بوده است. رشد ١٩٢٠ درصدی قفسه بندی انبارها، رشد ٣٥٠ درصدی خرید انبارها نیز در همین مدت زمان انجام شده و اکنون فضای موجود قفسه بندی شده انبارها به 53 هزار مترمربع رسیده که بیش از 50 هزار مترمربع در دولت سیزدهم انجام شده است.تجهیز انبارها به سیستم اطفاء حریق، تهیه شناسنامه جامع انبارها و افزایش پوشش و تعهدات مازاد بیمه ای نیز در همین دولت به سرانجام رسیده اسست.بر اساس این گزارش با خریدهای انجام شده، متراژ انبارهای ملکی در اختیار سازمان به بیش از 147 هزار متر مربع افزایش یافته که نسبت به ابتدای سال 1401 رشد 5/2 برابری را شامل می شود.

تعیین تکلیف 67 هزار میلیارد تومان اموال منقول

در زمینه فروش اموال منقول نیز در کارنامه سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، تعیین تکلیف حدود 67 هزارمیلیارد تومان کالا به انحای مختلف از زمان ورود هیات مدیره جدید سازمان انجام شده است که بر این اساس رشد 306 درصدی  تعیین تکلیف کالاهای در اختیار سازمان  های سازمان در سال 1401 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و  رشد 1.025 درصدی اعاده کالاهای متروکه به چرخه اقتصادی در سال 1401 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل محقق شده است.

تعیین تکلیف 4 هزار خودرو

تعیین تکلیف بیش از 4 هزار دستگاه خودروی سبک و سنگین خارجی نیز در همین مدت النجام شده است که فقط در یک فقره 1062 دستگاه تعیین تکلیف شده است.تعیین تکلیف حدود 2 هزار دستگاه موتورسیکلت زیر 250 سی سی و بالای 250 سی سی، تعیین تکلیف دو فروند هواپیمای مسافربری متروکه، تحویل 10 واگن قطار مسافربری متروکه به بخش خصوصی، صادرات 27 هزار تن ذرت رسوبی متروکه مربوط به بندر امام، تعیین تکلیف 800 تن آزبست مربوط به اواخر دهه 80، واگذاری 53 هزارتن ذرت دامی در استان کرمانشاه و رشد 605 درصدی برگزاری مزایده های سراسری و فوق العاده  الکترونیکی  در سال 1401 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز در خصوص فروش اموال منقول محقق شده است.

تعیین تکلیف بیش از 900 ملک

در زمینه فروش اموال غیرمنقول نیز تعیین تکلیف بیش از 900 ملک در اختیار سازمان به ارزش بیش از 7 هزار میلیارد ریال انجام شده است. بر اساس این گزارش، تحویل 8.5 هزار میلیارد ریال حمایت امکاناتی در قالب انجام مسئولیت های اجتماعی به دستگاه هایی همچون اورژانس، کمیته امداد،بهزیستی، زندان ها، ، امور عشایر، آموزش و پرورش (طرح ملی نسیم مهربانی)، سازمان تبلیغات (پویش دست های مهربان) از سوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در دولت سیزدهم انجام شد.  قرار گرفتن در رده نهم شرکت های سو ده در سال 1401، تغییر ساختار سازمان، تدوین لایحه دو فوریتی اصلاح اساسنامه سازمان و  تهیه پیش‌نویس قانون پیشگیری و مقابله با رسوب کالا در مبادی ورودی کشور و سازمان ابعاد دیگری از تحول در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها