۱۴۰۲ سه شنبه ۵ دي چاپ
ورود ایرانسل به نسل ۵.۵ شبکه تلفن‌همراه ؛

ایرانسل باز هم رکورد سرعت اینترنت در ایران را شکست

ایرانسل باز هم رکورد سرعت اینترنت در ایران را شکست

اقتصاد میهن: در آخرین روز از نمایشگاه تلکام، از نسل ۵.۵ شبکه تلفن‌همراه «۵G-Advance» در شبکه ایرانسل در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ رونمایی شد. همچنین ایرانسل با انجام تست سرعت در نسل ۵.۵ تلفن‌همراه و ثبت رکورد ۶.۵ گیگابیت بر ثانیه، باز هم رکورد سرعت اینترنت ایران را شکست.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن از روابط عمومی ایرانسل، نسل ۵.۵ شبکه تلفن‌همراه ایرانسل که نسل تکامل یافته ۵G و تسهیل کننده گذار از نسل پنج به نسل۶ است، روی فرکانس ۲۶.۵ تا ۲۷.۵ گیگاهرتز راه‌اندازی شده و از ۸۰۰ مگاهرتز پهنای باند (چهار کریر ۲۰۰ مگاهرتزی)، استفاده می‌کند. این نسل نسبت به نسل پنج، ۱۰ برابر سرعت بیشتری را به همراه دارد به صورتی که سرعت دانلود آن به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود آن به ۱ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد. همچنین در این نسل، تا  ۱۰ برابر کاربران بیشتری می‌توانند به آن متصل شوند و قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که برای اتصال تعداد کاربرهای بالا در محیط‌های بسته مانند مراکز خرید و کاربرد در صنایعی که نیاز به ارتباطات Real Time دارند، گزینه کارآمد و مناسبی است. تکنولوژی به کار رفته در این نسل جدید شبکه تلفن‌همراه ایرانسل، mmWave است و آنتن‌های مورد استفاده در آن از نوع آنتن با تعداد المان زیاد (ELAA) است. تعداد المان‌های آنتن در این نسل تا ۵۲۸ عدد افزایش پیدا کرده که عملکرد آنتن را بسیار بالاتر می‌برد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها