۱۴۰۲ دوشنبه ۲۷ شهريور چاپ

آغاز عملیات اجرایی PDH-PP در دولت سیزدهم

آغاز عملیات اجرایی PDH-PP در دولت سیزدهم

اقتصاد میهن: یکی از مهمترین اقدامات هلدینگ صباانرژی در دولت سیزدهم، رفع موانع وآغاز عملیات اجرایی مگاپروژهPDH-PP است که پیش از این طی سالیان متمادی مغفول واقع شده بود .

به گزارش اقتصاد میهن از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، عملیات اجرایی مگاپروژه PDH-PP  با پیگیری‌های مجدانه مدیران ارشد هلدینگ صباانرژی پنجشنبه ۹ اسفند سال ۱۴۰۱ همزمان با حضور رییس جمهور در عسلویه آغاز شد و هم اکنون با گذشت کمتر از ۶ ماه، پیشرفت ۹۰ درصدی در بخش طراحی مهندسی پارک استایرن را پشت سر گذاشته است .این پروژه عظیم در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و با هدف تولید پروپیلن به روش هیدروژن‌زدایی تحت لیسانس شرکتUOP  و تولید پلی پروپیلن مطابق با تکنولوژی در دسترس شرکت پتروشیمی جم توسط هلدینگ صباانرژی طراحی و اجرا شده است .

ارزش سرمایه‌گذاری پروژه PDH-PP 1 میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورور است که دارای واحدهای تولیدی پروپیلن و پلی‌پروپیلن به ظرفیت۶۰۰ هزار تن در سال است،  ارزش محصولات تولیدی این مگاپروژه با در نظر گرفتن بکارگیری ۱۰۰% ظرفیت اسمی بالغ بر ۵۵۰ میلیون یورو خواهد بود .پروژه PDH-PP  با چالش‌هایی مانند «تامین منابع مالی» و «انتخاب پیمانکار توانمند جهت اجرای پروژه» مواجه بوده است. پیش از استقرار دولت سیزدهم، قرارداد زمین پروژه ملغی شده بود و برای تامین مالی اجرای آن اقدامی نشده بود .با استقرار دولت جدید، و تغییر مدیریت در هلدینگ صباانرژی برنامه‌ها و اقداماتی جهت رفع چالش‌ها و عبور از بحران توسط مدیریت دکتر علی‌رضا زمان‌پور مدیرعامل هدلدینگ صباانرژی انجام شده که از آن می‌توان «رفع مشکلات و موانع حقوقی و مذاکره و رفع مشکل زمین احداث کارخانه»، «مذاکره جهت تامین مالی از صندوق توسعه ملی و خط اعتباری چین» و «آغاز فرآیند مناقصه جهت انتخاب پیمانکار» اشاره کرد .هم‌اکنون این مگاپروژه با «نهایی سازی اختصاص زمین جهت اجرای پروژه»، «کلنگ زنی رسمی پروژه و آغاز عملیاتی اجرایی» و «اخذ مجوز استفاده از آب دریا» در حال اجرا و پیشرفت مراحل می‌باشد .این مگاپروژه برای بیش از ۳۵۰۰ نفر در منطقه عسلویه اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها