۱۴۰۲ جمعه ۳ شهريور چاپ

هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج، رایگان شد

هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج، رایگان شد

اقتصاد میهن: سخنگوی دولت از رایگان شدن هزینه دارویی بیماران صعب‌العلاج خبر داد.

علی بهادری‌جهرمی، به مناسبت آغاز هفته دولت، گفت: «در حوزه اشتغال و رشد تولید بعد از یک دهه رشد اقتصادی ۰٫۴درصدی متوسط رشد به حدود ۴درصد رسید. امیدواریم این سیر افزایش و استمرار داشته باشد. نرخ بیکاری نیز کاهش حدود ۲درصدی داشت. سرمایه‌گذاری و تأمین مالی تولید در دو سال این دولت، رشد متوسط ۳درصدی را داشته است. حدود ۹۷درصد از مجوزهای کسب‌وکار در بستر درگاه ملی صدور مجوزها صادر می‌شوند که موجب شده آغاز حرکت اقتصادی تسهیل شود. همچنین حدود ۴هزار کسب‌وکار راکد و نیمه‌راکد در این دو سال یا فعال یا مشکلات آنان حل شده است. در حوزه معادن نیز بیش از یک‌هزار معدن به چرخه مولد اقتصادی بازگشت داشته‌اند. رکورد صادرات ۵۳میلیارد دلاری و تجارت ۱۱۲میلیارد دلاری در سال گذشته را پشت سر گذاشتیم. همچنین تمام افراد فاقد بیمه سلامت و درمانی از ۵ دهک ابتدایی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت قرار گرفتند و سهم بیمه‌شدگان از پرداخت حق بیمه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد صفر شد. صندوق بیماران صعب‌العلاج تاسیس شد و بسیاری از هزینه‌های دارویی‌شان را رایگان یا با هزینه بسیار پایین دریافت می‌کنند. مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال تحت پوشش رایگان بیمه قرار گرفتند و زوج‌های نابارور معرفی شده به سازمان تامین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفتند.»

سخنگوی دولت درباره افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در هفته دولت عنوان کرد: «فهرست مفصلی از افتتاح‌ها را خواهیم داشت. بهره‌برداری از فاز ۱۱پارس‌جنوبی در هفته دولت انجام می‌گیرد و تقریبا صددرصد با استفاده از توان مهندسان ایرانی صورت گرفته است.»بهادری‌جهرمی در پاسخ به سؤالی درباره قیمت بنزین افزود: «موضع دولت در دو سال گذشته شفاف و بارها مطرح شده است. الان وقت آن است که شایعه‌سازانی که در دوسال گذشته ذهن مردم را برآشفته کردند، پاسخ دهند که چه هدفی را دنبال می‌کنند.»

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها