۱۴۰۱ دوشنبه ۱۶ آبان چاپ
شهردار منطقه ۲:

اکوپارک فرحزاد تا روز طبیعت به روی شهروندان گشوده می شود

اکوپارک فرحزاد تا روز طبیعت به روی شهروندان گشوده می شود

اقتصاد میهن: شهردار منطقه ۲ تهران گفت: براساس برنامه پیش بینی شده اکو پارک فرحزاد تا روز طبیعت برای میزبانی از شهروندان و طبیعت گردان به بهره برداری می‌رسد.

مهدی صالحی با اشاره به اینکه مدیریت شهری تلاش دارد تا فرحزاد به هویت اصلی خود بازگردد، گفت: رود دره فرحزاد یکی از ظرفیت‌های ارزشمند و با اصالت تهران است که در گذشته به عنوان نقطه فرح بخش شهر شناخته می‌شد و توسعه شهر نشینی ساختار طبیعی و هویت آن را تحت تأثیر قرار داده است و اهتمام مدیریت شهری بر این است تا با احیای آن، رود دره به هویت خود بازگردد.شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه اقدامات زیرساختی برای آغاز احداث اکوپارک انجام شده است، گفت: وجود معتادین متجاهر یکی از مهم‌ترین معضلات این رود دره بود که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در قرارگاه اجتماعی با هماهنگی نیروی انتظامی معتادین متجاهر جمع آوری شد.

وی تأمین امنیت رود دره را از دیگر برنامه‌های اجرایی برشمرد و گفت: برای ایجاد دسترسی و تردد مداوم مأموران نیروی انتظامی از پل آبشار تا پل خوش‌مرام مسیری به طول دو هزار و ۲۵۰ متر ایجاد و همزمان کانکس‌هایی در سه محدوده پل خوش‌مرام، پل آبشار و چهل پله جانمایی شد تا با استقرار پلیس محل برای حضور دوباره معتادان ناامن شود.صالحی افزود: تأمین روشنایی از دیگر راهبردها در ایجاد امنیت در رود دره است که در همین راستا ۲۵ پایه چراغ به ارتفاع ۱۲ متر نصب شد تا پیاده‌راه روشن شود و سعی داریم بدین شکل زمینه حضور خانواده‌ها را فراهم کنیم. همچنین تصمیم داریم تا از تیم‌های ورزشی و کوهنوردی دعوت کنیم تا همچون گذشته از این مسیر به سمت امامزاده داوود کوهنوردی کنند.

شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه مسئولیت اجرایی احداث اکوپارک بر عهده سازمان بوستان‌ها و فضای‌سبز شهرداری تهران است، افزود: اکنون زمینه برای اجرای طرح اکوپارک فراهم شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال فاز اول اکوپارک در فرحزاد اجرا شود وی در پایان گفت: در احداث اکوپارک از مصالح سنگین استفاده نمی‌شود، المان‌های شهری بدون در طبیعت و منطبق با ویژگی‌های طبیعی طراحی شده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها