۱۴۰۱ پنج شنبه ۲۰ مرداد چاپ
علیرغم مقاومت های شدید صورت گرفت

آغاز شفافیت و مبارزه با رانت خواری و صاحبان امضاهای طلایی در وزارت نفت

آغاز شفافیت و مبارزه با رانت خواری و صاحبان امضاهای طلایی در وزارت نفت

اقتصاد میهن: همزمان با صدور اولین مجوز الکترونیکی کشور در سال جاری و در شرکت ملی پالایش و پخش ؛ مقاومت ها در برابر این حرکت شفافیت ساز و ضدفساد آغاز و شدت گرفته است .

دکتر امید وطن خواه ، مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات این شرکت می گوید ؛ صدور این مجوزها قبلا از طریق مناطق استانی نفتی و در پروسه زمانی چند ساله و بدون شیوه نامه و بر اساس سلیقه های شخصی و منطقه ای که طبعا با تبعیض و رانت همراه بود ، انجام می‌شد . اما اکنون به فضل الهی و با اقدام جهادی و انقلابی رزمندگان وزارت نفت این کار میمون ، بدون مراجعه حضوری از طریق نشانی الکترونیکی G4B.ir در مدت زمان کمتر از دو ماه صورت می گیرد ، بر همین اساس اولین مجوز از ثبت نام تا صدور مجوز الکترونیکی شناسه دار ، ۱۶ روز طول کشیده است .

دکتر وطن خواه به دست اندازهای آغاز روند شفاف سازی در وزارت نفت هم اشاره کرد و گفت : شرکت های زنجیره ای ‌‌ و مافیایی و همچنین صاحبان امضاهای طلایی حاکمیتی که در روند شفاف سازی منافع غیر قانونی شان به خطر افتاده و دست آنها را از درآمد غیر قانونی چند ده هزار میلیاردی کوتاه کرده ، علیه این حرکت مبارک به پا خواسته اند . مدیر فن آوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش ؛ ادامه روند شفافیت سازی در صدور مجوزهای وزارت نفت را منوط به مبارزه با بقایای باندهای رانت خواری و فساد در این حوزه با حمایت قاطع و همه جانبه مسئولین ارشد نظام و دستگاه های نظارتی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی کل کشور و دستگاههای امنیتی و به ویژه وزیر نفت دانست .

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها