۱۴۰۱ سه شنبه ۹ فروردين چاپ

سایه سنگین سیلی بر سر اسکار!

سایه سنگین سیلی بر سر اسکار!

اقتصاد میهن: در اسکاری که مهم‌ترین و به یادماندنی‌ترین لحظه‌اش سیلی ویل اسمیت ۵۳ ساله به صورت کریس راک بود، اما، اتفاقات دیگری هم رخ داد و فیلم‌ها و سینماگران دیگری هم با جوایزی که بردند، در تاریخ ماندگار شدند. مانند «تلماسه» و فیلم کوچک و جذاب «گودا» و البته جین کمپیون که تبدیل به سومین زن برنده اسکار کارگردانی در تاریخ شد.

داستان یک سیلی ناگهانی

ماجرا از شوخی کریس راک با سر بی‌موی جادا پینکت اسمیت- که به نوعی طاسی موضعی دچار شده- آغاز شد. اتفاقی که به پریدن ناگهانی ویل اسمیت روی صحنه منجر شد که بعد از اینکه دو بار فریاد زد «اسم همسر من رو به زبان کثیفت نیار» به صورت کریس راک سیلی زد.

این اتفاق البته ابتدا گمان می‌رفت که یکی از شوخی‌های همیشگی اسکار است، اما چهره برافروخته و چشمان اشکبار اسمیت نشان می‌داد او در دفاع از همسر خود به راک حمله کرده و او را جلوی چشم میهمانان اسکار و میلیون‌ها بیننده بین‌المللی کتک زده است.

با این‌حال این لحظه همین جا تمام نشد. ویل اسمیت که بار این کار را بر شانه احساس می‌کرد، هنگامی که برای دریافت جایزه بازیگری روی صحنه آمد، بعد از عذرخواهی از آکادمی و نامزدهای دیگر گفت: «لحظه زیبایی است و من برای بردن جایزه گریه نمی‌کنم. این گریه برای این است که بتوانیم نوری به همه مردم جهان بتابانیم!»

به گفته ویل اسمیت؛ «هنر از زندگی تقلید می‌کند. من به پدری دیوانه شبیه هستم اما همانطور که در مورد شخصیت ریچارد ویلیامز (کاراکتر ویل اسمیت در فیلم «شاه ریچارد») گفته‌اند عشق شما را وادار به انجام کارهای دیوانه‌وار می‌کند.

داستان اسکار

اما در متن مراسم اسکار؛  جایزه بهترین فیلم به فیلم کوچک و دلپذیر «کودا» ساخته شان هیدر رسید تا برای اولین بار یکی از محصولات شبکه‌های آنلاین این عنوان را به‌دست آورده باشد. اسکار بهترین کارگردان هم به جین کمپیون رسید که با فیلم «قدرت سگ» در رقابت حضور داشت.اما در بخش‌های بازیگری؛ جایزه بهترین بازیگر مرد نقش نخست به ویل اسمیت برای فیلم «شاه ریچارد» رسید و اسکار بهترین بازیگر زن نقش نخست را هم جسیکا چستین برای فیلم «چشمان تامی فی» به‌دست آورد. تروی کاتسور بازیگر «کودا» و آریانا دی بوز بازیگر «داستان وست ساید» نیز اسکارهای بازیگران نقش مکمل را دریافت کردند.

دیگر جوایز

بهترین فیلمنامه غیراقتباسی:کنت برانا «بلفاست»

بهترین فیلمنامه اقتباسی:شان هیدر، «کودا»

بهترین فیلم خارجی زبان:ماشین من را بران، به کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی از کشور ژاپن

بهترین چهره‌پردازی و مو: چشمان تامی فی

بهترین طراحی لباس: کروئلا

بهترین صدا:«تل‌ماسه/دون»

بهترین انیمیشن کوتاه:«برف پاک کن»، آلبرتو میلگو و لئو سانچز

بهترین فیلم بلند انیمیشن: «افسون/انکانتو»

بهترین مستند بلند:«تابستان سول»

بهترین مستند کوتاه:«ملکه بسکتبال» ساخته بن پراودفوت

بهترین جلوه‌های بصری: «تل‌ماسه/ دون»

بهترین طراحی صحنه:«تل‌ماسه/ دون»

بهترین تدوین:جو واکر «تل‌ماسه/دون»

بهترین فیلمبرداری: کریگ فریز «تل‌ماسه/دون»

بهترین موسیقی متن: هانس زیمر «تل‌ماسه/دون»

بهترین ترانه: بیلی ایلیش، «زمانی برای مردن نیست» از فیلم «زمانی برای مردن نیست»

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها