۱۴۰۰ شنبه ۴ دي چاپ

بحران جدید پرسپولیس؛ محکومیت ۳۰ میلیاردی!

بحران جدید پرسپولیس؛ محکومیت ۳۰ میلیاردی!

اقتصاد میهن: در حالی که پرسپولیس در همین چند روز اخیر از یک بحران بزرگ به نام بدهی به گابریل کالدرون، سرمربی سابق آرژانتینی خود عبور کرد و توانست پنجره نقل و انتقالاتی‌اش را باز کند، حالا خیلی زود وارد یک بحران جدید در یک پرونده بین‌المللی شده است.

حدود یک هفته از خروج بوژیدار رادوشوویچ از ایران می‌گذرد و در حالی که مسئولان باشگاه پرسپولیس از تلاش برای بازگشت او به ایران می‌گویند، اما به نظر می‌رسد وی به هیچ عنوان چنین فکری در سر ندارد و به هیچ یک از پیشنهادات پاسخ مثبت نداده است.مجید صدری در تماس با او اعلام کرده که به محض ورود به ایران، کل مطالبات باقیمانده‌اش را پرداخت خواهد کرد، اما او حاضر نیست حتی در این صورت هم به ایران بیاید و بر جدایی تاکید دارد تا نگرانی زیادی در بین طرفداران پرسپولیس شکل بگیرد. نکته مهم اینکه اگرچه جای خالی دروازه‌بان ذخیره مطمئن در ترکیب پرسپولیس حسابی به چشم می‌آید، اما نگرانی اصلی مربوط به بخش مالی ماجراست اما به نظر می‌رسد بحران پیش‌ رو فراتر از چیزی باشد که هواداران و مدیران باشگاه قرمزپوش تهرانی تصور می‌کنند.

رادوشوویچ؛ مرد همیشه در صحنه، اما نیمکت‌نشین!

سوالی که در سال‌های اخیر درباره بوژیدار رادوشوویچ مطرح است، این بوده که چرا این دروازه‌بان کروات با وجود نیمکت‌نشینی، قراردادش هر سال به صورت دلاری یا یورویی تمدید می‌شود و پرسپولیس استفاده‌ای از او نمی‌کند؟ پرسش بعدی در تمدید قرارداد بوژیدار رادوشوویچ این است که چرا محمدحسن انصاری‌فرد با او قراردادی بلندمدت به امضا رساند؟ باتوجه به اینکه رادو گلر دوم بود و پیشنهاد مطلوبی هم در کرواسی نداشت، به نظر می‌رسید که حفظ این دروازه‌بان در تیم کار چندان دشواری نباشد. اما سوال اصلی باید این باشد که چرا  انصاری‌فرد قرارداد دلاری را به یورو تبدیل کرد و چرا ۱۵ درصد افزایش را در نظر گرفت؟

بدهی یک میلیون یورویی پرسپولیس به رادو!

اینطور که پیداست رادوشوویچ به هیچ وجه حاضر نیست به ایران بازگردد. او دست بالا را در این ماجرا دارد و باتوجه به اینکه در دوره مدیران مختلف و همین حالا مطالباتش را به اندازه کافی دریافت نکرده، می‌تواند به فیفا شکایت کند و از پرسپولیس غرامت بگیرد. در حالی که تصور می‌شد رادو تا پایان فصل آینده با پرسپولیس قرارداد دارد، اما به نظر می‌رسد مدت زمان قرارداد تا پایان فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ است که این خود بحرانی عمیق ایجاد می‌کند. به عبارتی پرونده گلر کروات شباهت زیادی به پرونده ماریو بودیمیر دارد؛ بازیکنی که از قرارداد ۵۰۰ هزار یورویی، بیست‌وپنج هزار یورو گرفت و سپس برای باقیمانده‌اش هم به فیفا شکایت کرد و با توجه به اینکه سال بعدی (که با پرسپولیس قرارداد داشت) رقم ناچیزی را از تیم کروات گرفت، موفق شد تمام آن چیزی که می‌خواست را از پرسپولیس هم بگیرد.

بنابراین اگر رادو به فیفا شکایت کند و در سال‌های باقیمانده قراردادش، دستمزدی کمتر از ۳۰۰ هزار یورو از تیم جدید بگیرد، می‌تواند ما به التفاوت این قرارداد را از پرسپولیس بگیرد و اگر فوتبال بازی نکند، با حکمی ۹۰۰ هزار یورویی پرسپولیس را نقره‌داغ کند که احتمالا با جریمه و دیرکرد از یک میلیون یورو بیشتر خواهد شد. البته باشگاه پرسپولیس ادعا می‌کند که رادو تنها دو سال دیگر قرارداد دارد و رقم قراردادش ۲۵۰ هزار یوروست.برای بسیاری از هواداران پرسپولیس ممکن است سوال پیش بیاید. رادو اگرچه برای فسخ اقدام کرده اما از نظر حقوقی هنوز تحت قرارداد پرسپولیس محسوب می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که گلر کروات سرخپوشان پس از تعطیلات سال نوی میلادی با ارسال نامه آخر، شکایت خود را به فیفا طرح می‌کند تا پرونده جدید پرسپولیس آغاز شود. در این مدت حدود دو هفته‌ای بعید است که اتفاق جدیدی بیفتد اما همچنان فرصت برای پرسپولیس وجود خواهد داشت.

بحران جدید پرونده‌های بین‌المللی

نکته مهم اینکه پرسپولیس در این روزها حواشی زیادی بابت انتخاب مدیرعامل پیش روی خود دارد و به نظر می‌رسد گزینه‌های مدیریتی باید به این نکته هم توجه کنند که اگر حالا برای دریافت حکم مدیرعاملی اعلام آمادگی کرده‌اند، باید به زودی منتظر حکم شاید میلیون یورویی هم باشند. البته روند جذب بازیکنان خارجی در پرسپولیس قطع نشده و با وجود اتفاقات ناگواری که در سال‌های اخیر رخ داده، باز هم سرخپوشان دو بازیکن جدید جذب کرده‌اند که اخیرا مجوز بازی‌شان هم صادر شده است. اما واقعا سوال اینجاست رادوشوویچ که حالا می‌تواند پرسپولیس را بیش از ۳۰ میلیارد تومان محکوم کند، چقدر در ترکیب این تیم در سال‌های اخیر تاثیرگذار عمل کرده است؟

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها