۱۴۰۰ جمعه ۳۰ مهر چاپ

انتقاد تند نشریه سپاه از رسانه ای شدن دستور رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت ورود کالاهای کره ای

انتقاد تند نشریه سپاه از رسانه ای شدن دستور رهبر انقلاب مبنی بر ممنوعیت ورود کالاهای کره ای

اقتصاد میهن: پس از گذشت چند هفته و افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی و انتقادها نسبت به این موضوع، نشریه اخبار روزانه و داخلی سپاه در همین رابطه نوشته است که رسانه‌ای شدن دستور رهبری انقلاب توسط هر شخص یا جریانی که بوده است، هزینه‌ساز بود؛ هم برای رهبری به دلیل عدم توجیه جامعه نسبت به منطق این دستور و هم برای مردم به دلیل افزایش قیمت لوازم‌خانگی در کشور.

هشت مهرماه بود که خبرگزاری های رسمی کشور نوشتند که در پی نامه جمعی از تولید کنندگان لوازم خانگی به محضر رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با مخالفت با واردات لوازم خانگی خارجی به ویژه کره‌ای و لزوم ممانعت از واردات این محصولات در جهت حمایت از تولیدات داخلی، دفتر آیت الله خامنه ای در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی ریاست جمهور اعلام کرد: “این موضوع بسیار مهمی است. اگر این خبر (گشایش واردات از دو شرکت کره جنوبی) راست باشد به معنی شکستن کمر شرکت‌های لوازم خانگی داخلی است که تازه توانسته اند قدری روی پا بایستند، جداً جلوی این مشکل را سد فرمائید”.

پیرو این نامه رئیس دفتر رئیس جمهور نیز طی نامه‌ای به وزیر صنعت و وزیر اقتصاد اعلام کرد که از واردات محصول نهایی لوازم خانگی جلوگیری شود.غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور هم در نامه‌ای خطاب به فاطمی امین و خاندوزی وزرای صمت و اقتصاد مخالفت رئیس‌جمهور با واردات لوازم‌خانگی کره‌ای را اعلام کرد.

حالا پس از گذشت چند هفته و افزایش قیمت لوازم خانگی داخلی و انتقادها نسبت به این موضوع، نشریه اخبار روزانه و داخلی سپاه در همین رابطه نوشته است که رسانه‌ای شدن دستور رهبری انقلاب توسط هر شخص یا جریانی که بوده است، هزینه‌ساز بود؛ هم برای رهبری به دلیل عدم توجیه جامعه نسبت به منطق این دستور و هم برای مردم به دلیل افزایش قیمت لوازم‌خانگی در کشور.

این نشریه همچنین اضافه کرد: دولت می‌توانست بدون رسانه‌ای کردن موضوع، آن را اجرا کند؛ اما برخی منتقدین از این موضوع به‌عنوان دستمایه‌ای برای حمله به رهبری استفاده کرده و رهبری را متهم به دخالت در امور جزئی کردند. این در حالی است که اولاً این تصمیم مقام معظم رهبری مبتنی بر اسناد سیاست‌های کلی نظام در حمایت از تولید داخلی بود و دوم، در پاسخ به درخواست یک مجموعه صنعتی صورت گرفت. برای اجرای مؤثر و کم‌حاشیه این دستور (اگر تصمیم به رسانه‌ای شدن آن بود)، سه دسته اقدامات باید انجام می‌شد که عبارت‌اند از: توجیه افکار عمومی نسبت به چرایی این تصمیم، اجرای کامل دستور مقام معظم رهبری توسط وزارتخانه‌های مربوط و درنهایت نظارت بر بازار داخلی برای حفظ ثبات بازار؛ از این سه اقدام، اقدام اول تقریباً محدود به روشنگری صداوسیما بود و سایر دستگاه‌های تبلیغی در حد انتظار ورود نکردند. اگر اجرای این دستور را در حد مطلوب ارزیابی کنیم، قطعاً گام سوم اصلاً اجرا نشد و افزایش قابل‌توجه قیمت‌ها در بازار روز لوازم‌خانگی داخلی ناشی از عدم نظارت بر این بازار است.

بنابراین گزارش،  روزنامه کیهان هم در شماره امروز خود ضمن انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی تولید داخل نوشت:  در حالی که مجموعه نظام اهتمام جدی به حمایت از تولید لوازم خانگی داخلی داشته است، اما برخی تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی در اقدامی عجیب طی چند روز اخیر نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام کرده‌اند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها