۱۴۰۰ دوشنبه ۱۸ مرداد چاپ
شهردار منطقه 5 خبر داد:

تمهیدات شهرداری منطقه 5 برای برگزاری عزاداری ایام محرم

تمهیدات شهرداری منطقه 5 برای برگزاری  عزاداری ایام محرم

اقتصاد میهن: شهردار منطقه 5 به اجرای بیش از 20 عنوان برنامه فرهنگی در ایام عزاداری ماه محرم اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش زنجیره انتقال این بیماری، برنامه های عزاداری و فرهنگی در نظر گرفته شده برای این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 5، محمود کلهری با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم منطقه 5 نیز رنگ و بوی حسینی به خود گرفته و برنامه هایی نیز برای زنده نگه داشتن حماسه کربلا در سطح منطقه انجام خواهد شد.
وی افزود: البته با توجه به شیوع بیماری کرونا و افزایش زنجیره انتقال این بیماری،  برنامه های عزاداری و فرهنگی در نظر گرفته شده برای این ایام با رعایت پروتکل های بهداشتی خواهد بود.
کلهری به بیش از 20 عنوان برنامه فرهنگی در سطح منطقه برای ایام محرم اشاره کرد و افزود:تقدیر از پیرغلامان و خادمان حسینی،مراسم دمام زنی و چاووشی خوانی، تعزیه خوانی،برنامه کوچه های حسینی، سوگواره آیین ایام محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی، مراسم عزاداری هیئت عطش العباس، برپایی کاروان حسینی، برپایی روضه حسینی و اجرای برنامه "هر خانه یک حسینیه" از جمله برنامه های درنظر گرفته شده برای این ایام است.
شهردار منطقه 5 از تولید پادکست، فیلم و محتوا در فضای مجازی با موضوع محرم و عاشورا و تولید و توزیع اقلام فرهنگی خبر داد و تاکید کرد: مسابقه نوگلان حسینی در سرای محله ارم، ، مسابقه نمایشنامه نویسی و عکاسی در سرای محله جنت آباد ،نمایشگاه کتاب "شور حسینی و عقلانیت دینی" در میادین و معابر اصلی سطح منطقه و نمایشگاه هنری شهدای مدافع سلامت در ناحیه 5 نیز در این ایام برگزار خواهد شد.
کلهری با بیان اینکه شهرداری منطقه 5 ایستگاه های صلواتی همراه با اجرای نمایش مذهبی را در تمامی محلات 29 گانه منطقه دایر خواهد کرد اذعان داشت: همچون سال های گذشته شهرداری نیز در کنار مردم عزادار حسینی به برگزاری مراسم کمک و در اجرای آن مشارکت خواهد داشت که در اختیار قراردادن فضاهای روباز و غیر مسقف و مشارکت در تامین نیاز های اولیه هیات های مذهبی و مشارکت در برگزاری مراسم نماز ظهر عاشورا در هیات ها از آن جمله است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها