۱۴۰۰ شنبه ۵ تير چاپ
کمک شکلات به چربی‌سوزی

بعد از بیدارشدن از خواب شکلات بخورید

بعد از بیدارشدن از خواب شکلات بخورید

اقتصاد میهن: پژوهشگران با انجام بررسی‌ای تازه مدعی شده‌اند که خوردن شکلات شکردار زمانی که افراد صبح از خواب بیدار می‌شوند می‌تواند نتایجی غیر منتظره از جمله چربی‌سوزی به همراه داشته باشد.

در این بررسی پژوهشگران ۱۰۰ گرم شکلات شیری (به اندازه دو شکلات مارس ۵۰ گرمی) حاوی ۱۸ گرم کاکائو به زنانی که دوران یائسگی خود را پشت سر گذاشته بودند پس از بیدار شدن آنان از خواب دادند.نتیجه پژوهش نشان داد که خوردن شکلات به عنوان وعده صبحانه به چربی‌سوزی و کاهش قند خون آنان کمک کرد‌. با این وجود، کارشناسان دیگری معتقدند که نتایج این ارزیابی را نمی‌توان به عنوان اصل مسلم قلمداد کرد چرا که تنها بر روی تعداد محدودی از افراد صورت گرفنه است.

پژوهشگران در بیمارستان زنان بوستون در ماساچوست این پژوهش را بر روی ۱۹ زن یائسه پس از بیدار شدن آنان انجام دادند.مشاهده چربی‌سوزی در آنان احتمالا به دلیل مواد شیمیایی مفیدی به نام “فلاوانول” است که به طور طبیعی در کاکائو یافت می‌شود و اکسیداسیون چربی را افزایش می‌دهد. سایر کارشناسان اما معتقدند که شکلات خود سرشار از شکر و چربی است و مصرف آن ضرر دارد.‌ در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز ارزیابی‌ای بر روی ۱۴ هزار داوطلب نشان داد شکلات (البته از نوع شکلات سیاه و تلخ) خاصیت ضد افسردگی دارد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها