۱۴۰۰ جمعه ۲۰ فروردين چاپ
وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

قاچاق جوجه یکروزه از مرز‌های کشور

قاچاق جوجه یکروزه از مرز‌های کشور

اقتصاد میهن: وزیر جهاد کشاورزی گفت: متوجه شده ایم که جوجه یکروزه از مرز‌های غربی کشور قاچاق می‌شود و این موضوع ضربه‌ای به صنعت مرغداری کشور وارد خواهد کرد.

کاظم خاوازی افزود: در حال حاضر قیمت گندم در بازار از قیمت محصولاتی، چون جو و ذرت ارزانتر شده و این موضوع نگران کننده است و امیدواریم که هر چه زودتر قیمت این محصول اصلاح شود.وی اضافه کرد: نگرانی‌های خود در خصوص قیمت گندم را با رئیس جمهور در میان گذاشته ام و ایشان تصمیم گیری در این خصوص را به جلسه شورای اقتصاد واگذار کردند که امیدواریم تا یک هفته، تکلیف قیمت گندم مشخص شود.

صادرات تخم مرغ آزاد می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید تخم مرغ در کشور با مازاد مواجه شده گفت: در حال حاضر قیمت این محصول درب مرغداری‌ها کمتر از نرخ مصوب است و تولید کنندگان در این خصوص دچار ضرر و زیان شده اند و قطعاً در هفته آینده برای میزان مازاد تولید تخم مرغ مجوز صادرات داده می‌شود.وی افزود: اولویت صادرات با واحد‌هایی که هنگام کمبود تخم مرغ به دولت کمک و میزان زیادی از تخم مرغ‌های تولیدی را وارد بازار کرده اند تا این کمبود جبران شود.

هیچ کمبودی در تامین کالا‌های مورد نیاز ماه مبارک وجود ندارد

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هیچ کمبودی در تامین کالا‌های مورد نیاز ماه مبارک رمضان وجود ندارد گفت: هم مرغ مورد نیاز و هم خرما به میزان حتی بیش از مصرف کشور تولید شده و هیچ کمبودی در این خصوص وجود ندارد.وی افزود: درخصوص سایر کالا‌های اساسی موردنیاز نیز تدابیر لازم اندیشیده شده و مشکلی در تامین آن‌ها نیست.

برای اجرای قانون انتزاع وزارت جهاد کشاورزی نیاز به تغییرات ساختاری دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: موعد تصمیم قانونی که انتزاع را به وزارت صمت واگذار کرده بود درحال اتمام است و حتی اگر مجلس هر چه زودتر در این خصوص تصمیم گیری نکند تیر ماه پیشرو وظیفه انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی باز می‌گردد.وی افزود: برای اجرای قانون انتزاع و تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی نیاز به تغییرات ساختاری دارد و باید سازمان برنامه و بودجه در این خصوص با این وزارتخانه همکاری لازم را به عمل آورد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: از جمله مهمترین این تغییرات ساختاری گسترش معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه است باید به گونه‌ای عمل شود که وزارت جهاد کشاورزی وظیفه مهم خود در خصوص تنظیم بازار را بتواند به انجام برساند.

خروج غیر قانونی جوجه یکروزه از مرز‌های کشور و ورود اطلاعات سپاه

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در دو روز گذشته متوجه این موضوع شدیم که از مرز‌های بانه و سقز، جوجه یکروزه از کشور خارج شده و این موضوع ضربه بزرگی به تولید گوشت و مرغ وارد کرده است.کاظم خاوازی در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: موضوع خروج جوجه‌های یکروزه از کشور را با نهاد‌های مربوطه از جمله اطلاعات سپاه درمیان گذاشتیم و امیدواریم این موضوع به طور کلی برطرف شده باشد.وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین میزان جوجه ریزی صورت گرفت گفت:، اما باوجود این موضوع، بازار مرغ دچار مشکل شد که علل متفاوتی دارد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها