۱۳۹۹ يکشنبه ۳ اسفند چاپ

خرید و فروش تست منفی کرونا در مرز خوزستان و عراق!

خرید و فروش تست منفی کرونا در مرز خوزستان و عراق!

اقتصاد میهن: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه اکنون سوش غالب جامعه، سوش انگلیسی است، گفت: با وجود اینکه ۴۰ روز از این پیک می‌گذرد، تعداد مبتلایان ۶ تا ۱۴ ساله در این پیک، بیش از دو برابر شده و موارد ابتلای ۱۵ تا ۲۹ ساله‌ها نیز ۱۷ درصد نسبت به پیک اول بیشتر شده است.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان ، با اشاره به آخرین وضعیت بیماری و شیوع ویروس کرونا در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ شهر خوزستان شامل اهواز، کارون، دزفول، شادگان، آبادان، هویزه، دشت آزادگان، شوشتر، ماهشهر، خرمشهر و رامهرمز در وضعیت قرمز قرار دارند.
آغاز روند گسترش شیوع در خوزستان؛ از اول بهمن‌ماه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به دلایل وضعیت کنونی خوزستان گفت: پیک اول بیماری از اردیبهشت‌ماه رخ داد و تا تیرماه طول کشید و در هفته‌های اول مردادماه، شیب بیماری به حالت پلاتو رسید اما از اواسط شهریورماه مجددا شیب بروز بیماری در خوزستان افزایشی شد که تا حدود آذرماه این روند ادامه داشت، اما شیب تندی نبود؛ در پیک دوم با وجود اینکه موارد فوتی در سطح کشور روزانه به ۵۰۰ مورد هم رسیده بود، موارد فوتی در خوزستان سه تا چهار مورد بود.
سوغاتی مسافری از هلند
ابول‌نژادیان ادامه داد: وجود کرونای انگلیسی در سطح کشور گزارش شده بود و در خوزستان نیز یک مورد بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در کیان‌آباد اهواز شناسایی و رهگیری شد. این بیمار از کشور هلند وارد کشور و استان خوزستان شده بود که ۸۲ نفر از مسافران هواپیما که ساکن تهران و ۹ نفر ساکن اهواز بودند، رهگیری شدند.
وی گفت: حتی خواهر این بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی که به استقبالش آمده بود را نیز در خانه‌اش قرنطینه کردیم.
۹ نمونه از ۱۰ نمونه ارسالی خوزستان به انستیتو پاستور، "انگلیسی" بودند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: با توجه به روند افزایشی بیماری و مشاهده سرعت انتشار بیماری، نگران بودیم که نکند سوش کرونای انگلیسی در خوزستان منتشر شده باشد که در این راستا نمونه‌های مشکوک، به انستیو پاسور ارسال شد و در نتیجه، ۹ نمونه از ۱۰ نمونه ارسال‌شده، کرونای انگلیسی بودند.
وی افزود: دو نمونه از این ۱۰ نمونه، از آبادان بودند که هر دوی آن‌ها کرونای انگلیسی بود.
سفر خانواده‌ای مبتلا از انگلیس به عراق و مهمانی‌شان در شادگان
ابول‌نژادیان تصریح کرد: با اثبات ابتلای این افراد به کرونای انگلیسی، این بیماران را رهگیری کردیم. با توجه به اینکه موارد بیماری از شادگان افزایشی شد، بررسی‌های لازم انجام شد و متوجه شدیم که یک خانواده ساکن انگلیس به عراق سفر کرده بودند و از عراق نیز به ایران آمده و در منزل خانواده‌ای در شادگان حضور پیدا کرده‌اند و گسترش بیماری از این نقطه بوده است.
کرونای انگلیسی، علت مرگ دو کودک خوزستانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه سوش انگلیسی بسیار خطرناک است، گفت: دو کودکی که روز گذشته فوت شدند، به کرونای انگلیسی مبتلا شده بودند که یکی از آن‌ها از ایذه و بیمار دیگر از سوسنگرد بود.
خرید و فروش جواب منفی تست، در آن طرف مرزهای خوزستان
به گزارش ایسنا، وی با اشاره به چگونگی ورود کرونای انگلیسی به استان، بیان کرد: بر اساس مبادلات بین‌المللی، مقرر بود هر کسی از کشور خارج می‌شود یک تست PCR منفی که در ۷۲ ساعت گذشته انجام شده، در دست داشته باشد اما در ۱۰ روز گذشته گزارشاتی به دست ما رسیده است که آن طرف مرزها برخی تست‌ها به صورت کاغذ، خرید و فروش می‌شد و تا حدود یک میلیون و نیم کاغذ جواب منفی تست بدون انجام آزمایش به این افراد تحویل داده شد که در این زمینه، صداقت رعایت نشد و اعتماد را خدشه‌دار کردند.وی گفت: بنابراین فعلا مرزها بسته شدند و باید شرایط برای انجام تست در مرزها فراهم شود.
ابول‌نژادیان افزود: به بخش خصوصی اعلام کردیم در آن طرف مرز آزمایشگاه را فعال کند که آزمایشگاه‌ها حاضر به انجام این کار نیستند بنابراین در نقطه صفر مرزی باید آزمایشگاهی ایجاد شود. از طرف دیگر در مرز، محلی برای قرنطینه نیز وجود ندارد که این مساله، یکی از نقاط آسیب است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها