۱۳۹۹ يکشنبه ۲۶ بهمن چاپ

با شکست خوردن طرح استیضاح؛ ترامپ در سنا تبرئه شد

با شکست خوردن طرح استیضاح؛ ترامپ در سنا تبرئه شد

اقتصاد میهن: طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل «تحریک به شورش» با کسب کمتر از دوسوم آرای نمایندگان مجلس سنای آمریکا شکست خورد. دونالد ترامپ از اتهام تحریک برای شورش در سنا تبرئه شد. ۵۷ سناتور، او را مجرم دانستند اما حد نصاب ۶۷ رای را کسب نکرد.

در حالی که دموکرات‌ها به عنوان طراحان استیضاح ترامپ، برای محکوم کردن رئیس‌جمهور سابق آمریکا علاوه بر آرای موافق تمامی نمایندگان خود در سنا (۴۸ نماینده دموکرات+۲ نماینده مستقل نزدیک به دموکرات‌ها) به آرای موافق دست‌کم ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه نیاز داشتند، تنها ۷ نماینده جمهوری‌خواه حاضر شدند که به استیضاح هم‌حزبی خود، دونالد ترامپ، رأی موافق بدهند.

ترامپ پس از تبرئه در بیانیه‌ای مطبوعاتی از تیم وکلای خود به خاطر "تلاش خستگی‌ناپذیر برای حفظ عدالت و دفاع از حقیقت" قدردانی کرد. وی از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان مخالف استیضاح که در ساختار حزبی رای دادند هم تشکر کرد و آن را احترام به قانون اساسی دانست.
ترامپ گفت: این مرحله دیگری از بزرگترین شکار در تاریخ کشور ما بوده است. هیچ رئیس جمهوری تاکنون چنین چیزی را پشت سر نگذاشته و این همچنان ادامه دارد زیرا مخالفان ما نمی‌توانند تقریبا ۷۵ میلیون نفر را فراموش کنند، بالاترین رقم از گذشته برای رئیس جمهور مستقر که فقط چند ماه پیش به ما رای دادند.
ترامپ افزود: جنبش تاریخی، میهنی و زیبای ما برای بزرگ جلوه دادن آمریکا دوباره آغاز شده است. در ماه‌های آینده چیزهای زیادی برای اشتراک با شما دارم. مشتاقانه منتظر ادامه این سفر باورنکردنی برای دستیابی به عظمت آمریکا برای همه مردممان هستیم. هرگز چنین چیزی وجود نداشته است!"

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها