۱۳۹۹ چهارشنبه ۱ بهمن چاپ

ارسال پیامک به والدین برای حضور اجباری دانش‌آموزان در مدرسه

 ارسال پیامک به والدین برای حضور اجباری دانش‌آموزان در مدرسه

اقتصاد میهن: مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به این مساله که برخی از مدارس اقدام به ارسال پیام‌هایی به والدین درباره حضور دانش‌آموزان ابتدایی در مدرسه کرده‌اند، واکنش نشان داد.

بدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران درباره جزئیات حضور دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی و فعالیت معلمان در مدارس از اول بهمن ماه اظهار داشت: به دنبال مصوبه‌ای که ستاد ملی مقابله کرونا داشته است، در ابتدا به این نتیجه رسیدند که حضور دانش آموزان اول و دوم ابتدایی و هنرستانی‌ها جهت آموزش‌های عملی محقق شود، زیرا این امکان وجود داشت که دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم در انتقال مفاهیم آموزشی با مشکل رو به رو شده باشند، از این رو تصمیم بر آن شد؛ دانش‌آموزان اول و دوم ابتدایی و کلاس‌های عملی هنرجویان هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش از اول بهمن آغاز شود.

وی تصریح کرد: در عین حال باید توجه داشت که در ایام کرونا مدارس همچنان باز هستند و از زمان کرونا حتی یک روز هم تعطیل نبوده‌اند. مقامات اجرایی، عوامل اجرایی و آموزشی در سراسر کشور در مدارس حضور داشتند که جا دارد از آنها تشکر کنیم. نکته دیگر این است که عوامل بررسی شده همگی بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای هر استان و متناسب با وضعیت شیوع کرونا است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت پایتخت در مواجهه با شیوع کرونا ویروس گفت: استان تهران در وضعیت زرد قرار دارد، به همین خاطر می‌بایست یک سوم کادر اجرایی دورکاری و دو سوم نیروها در مدرسه حضور داشته باشند تا روند آموزش مجازی را مدیریت و مسائل را رصد کنند. کادر و عوامل اجرایی مدرسه اعم از مدیر، معاون آموزشی، معاون پرورشی، معاون اجرایی و نیروهای خدماتی است. در این میان اگر شورای مدرسه به این نتیجه برسد که بعضا دانش آموزان عقب افتادگی‌های آموزشی دارند، می‌توانند کلاس‌ها را در صورت حضور داوطلبانه دانش آموزان باز کنند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه ریزی‌های لازم را اتخاذ کنند.

فولادوند با تاکید بر اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس کاملا داوطلبانه و اختیاری است، بیان کرد: در عین حال برنامه‌ریزی در خصوص نحوه رفع اشکال و عقب افتادگی دانش آموزان و سر و سامان دادن به آنها به عهده شورای مدرسه است.وی در پاسخ به این سوال که شرایط حضور معلمان در مدارس به چه صورتی است، گفت: معلمان به تناسب حضور دانش آموزان در کلاس و میزان اشکال آنها می‌توانند در مدرسه باشند. در هر صورت این شورای مدرسه است که تصمیم می‌گیرد، معلم چگونه به آنها آموزش دهد تا هم غیرحضوری‌ها و هم حضوری‌ها از آموزش استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به این مسئله که برخی از مدارس اقدام به ارسال پیام‌هایی به والدین درباره حضور دانش‌آموزان ابتدایی در مدرسه کرده‌اند و در این پیام تاکید شده در صورت عدم حضور دانش‌آموز، والدین باید به مدرسه مراجعه کنند تا علت غیبت فرزند خود را به صورت کتبی توضیح دهند، گفت: به هیچ وجه کسی حق ندارد، حضور در کلاس درس را اجباری کند. اگر چنین اتفاقی را شاهد باشیم به شدت برخورد می‌کنیم.

فولادوند با تاکید بر اینکه سلامت دانش‌آموزان از هر چیزی مهمتر است، گفت: سلامت دانش آموزان برای ما مهم است و آنها سرمایه‌های خانواده‌هایشان هستند. ما اجازه نمی‌دهیم هیچ کس را به اجبار به سر کلاس بیاورند. از مدارس غیردولتی هم خواهش می‌کنم سوءاستفاده نکنند و دانش آموزان را به اجبار به مدرسه نبرند.

او افزود: مدارس این را بدانند که ما آنها رصد کرده و اگر موردی ببینیم برخورد می‌کنیم. ما احترام موسسان و مدارس را نگه می‌داریم اما اگر تخلف کنند و باخبر شویم در پایه‌هایی به غیر از پایه‌های اعلام شده کلاسی در مدرسه حضوری برگزار شده به شدت با آنها برخورد می‌کنیم و اغماض هم نخواهیم کرد. حضور در کلاس‌های اول و دوم ابتدایی و کارهای عملی هنرجویان هنرستان ها هم باید کاملا داوطلبانه باشد.وی خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزان و اولیای آنها به این نتیجه رسیدند که دانش آموزان عقب افتادگی درسی دارند، اگر تمایل داشتند می‌توانند فرزندانشان را به مدرسه بیاورند تا عقب‌افتادگی‌هایشان جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به مخالفت وزارت بهداشت با برگزاری کلاس‌های حضوری، آیا نگران شیوع بیشتر کرونا از طریق دانش‌آموزان در جامعه نیستی، گفت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و هر تصمیمی در این مدت گرفته شده، آموزش و پرورش همان را انجام داده است و با آنهایی که عدول و تخلف کردند به شدت برخورد شده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها