۱۳۹۹ سه شنبه ۳۰ دي چاپ
معاون خريد شركت ذوب آهن تصریح کرد

خودتحریمی پاشنه آشیل صنعت فولاد کشور

خودتحریمی پاشنه آشیل صنعت فولاد کشور

اقتصاد میهن: معاون خريد شركت ذوب آهن با بیان اینکه خودتحريمى آسيب بيشترى نسبت به تحريم هاى خارجى وارد كرده است، اظهار کرد: هدف گذارى ما توليد است ما از تحريم اسيب ديديم اما ابن اسيب از خودتحريمى بيشتر بوده است.

محمد جعفر صالحی با اشاره به این مطلب که در كشور به طور متوسط ٤ تا ٤/٥ ميليون تن كنسانتره زغالسنگ نياز داريم، اضافه کرد: اتفاقى كه در روش كوره بلند رخ مى دهد آن است كه واحد كك سازى و كوره بلند را نمى توان متوقف كرد.

وى ادامه داد: شركت ذوب آهن اولين و تنها ترين توليد كننده فولاد به روش كوره بلند است و در حال حاضر سومين توليد كننده فولاد كشور است.به گفته صالحى، اگر كك سازى ذوب آهن متوقف شود ١٧ هزار نفر شاغل معادن مشكل معيشتى پيدا مى كنند. ٥ استان به طور مستقيم درگير اين موضوع هستند.وى ادامه داد: از سال ٩٧ قيمت زغال وابسته به قيمت شمش شد.

صالحى با اشاره به وضع عوارض بيان كرد: وضع عوارض در سال ٩٦ تصويب اما از سال ٩٨ اجرايي شد. اين سياست باعث شد ذوب آهن در حال حاضر با ٧٠ درصد ظرفيت كار كند.وى تصريح كرد: ذوب آهن در سال ٩٨ بالغ بر ١١٠ ميليون دلار ارز خود را به بانك مركزى داده است.معاون خريد ذوب آهن بيان كرد: ذوب آهن در سال ٩٨ توليد ريل را نهايى كرد و در ٥ محور آنها را تحويل داد. صالحى افزود: اكتشاف مشابه يك فعاليت تحقيق و توسعه اى است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها