۱۳۹۹ شنبه ۲۷ دي چاپ

افشای رسوایی «دستشویی‌گیت» در خانه ایوانکا ترامپ

افشای رسوایی «دستشویی‌گیت» در خانه ایوانکا ترامپ

اقتصاد میهن: ماجرای جلوگیری ایوانکا ترامپ و همسرش از استفاده اعضای سرویس مخفی از دستشویی خانه‌شان در واشنگتن یک رسوایی تازه در خاندان رئیس جمهوری ایالات متحده در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید شده است.

روزنامه واشنگتن پست در یک گزارش تحقیقی تازه مدعی شده دختر دانلد ترامپ و مشاور ارشد او به ماموران سرویس مخفی اجازه نداده بودند از دستشویی خانه‌شان استفاده کنند. به همین دلیل، ماموران ماه‌ها برای یافتن یک دستشویی امن در همان حوالی و استفاده از آن جستجو و تلاش می‌کردند. این در حالی است که خانه اشرافی ایوانکا و کوشنر دست‌کم ۱۰ دستشویی داشت!

یکی از مقام‌های ارشد سرویس مخفی کاخ سفید پس از خواندن گزارش مربوط به بحران دستشویی در خانه خانم ترامپ و همسرش گفته بود این نخستین بار در تاریخ خانواده اول آمریکاست که ماموران مخفی در استفاده کردن از دستشویی به مشکل خورده‌اند. از آنجا که اعضای سرویس مخفی برای مراقبت از جان خانواده رئیس جمهوری آمریکا باید در نزدیک‌ترین فاصله به آنها حضور داشته باشند، بحران دستشویی می‌توانست در انجام وظیفه آنها اخلال ایجاد کند.

در هر حال، ماموران سرویس مخفی محل اقامت دختر ترامپ و همسرش ناچار بودند در مواقع ضروری از دستشویی خانه باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین یا محل اقامت مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا استفاده کنند. برای حل شدن این مشکل اساسی از سپتامبر ۲۰۱۷ یک ساختمان با دستشویی‌های کافی همان حوالی اجاره شد که البته چندان هم ارزان نبود و رقمی در حدود سه هزار دلار در ماه به مالیات‌دهندگان آمریکایی تحمیل کرد.

هر چند یکی از سخنگویان کاخ سفید رفتار نامناسب ایوانکا و کوشنر را با ماموران مخفی رد کرده اما به نظر می‌رسد این افراد به درخواست اعضای خانواده ترامپ از حضور در خانه دور نگه داشته شده بودند. ضمن اینکه در چهار سال گذشته ساکنان نیویورک و واشنگتن هرگز ایوانکا و خانواده‌اش را در مراکز عمومی ندیدند و شنیدن این داستان‌ها دیگر شگفتزده‌شان نمی‌کند. این دو به تازگی یک عمارت اشرافی ۳۰ میلیون دلاری در فلوریدا خریده و به زودی به پناهگاه میلیاردرها نقل مکان می‌کنند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها