۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۵ دي چاپ

راه ایوانکا از ترامپ جدا شد؛ حضور در مراسم تحلیف بایدن با وجود مخالفت پدر

راه ایوانکا از ترامپ جدا شد؛ حضور در مراسم تحلیف بایدن با وجود مخالفت پدر

اقتصاد میهن: ایوانکا ترامپ با وجود مخالفت شدید پدرش قصد دارد با شرکت کردن در مراسم تحلیف جو بایدن در روز ۲۰ ژانویه آینده سیاسی خود را زنده نگه دارد.

به گزارش دیلی میل، برخی منابع در درون کاخ سفید از ابراز تمایل جدی ایوانکا به حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهوری برگزیده آمریکا و رقیب انتخاباتی دانلد ترامپ خبر داده‌اند. این در حالی است که ترامپ مخالفت رسمی خود را با تصمیم دخترش اعلام کرده و مدعی شده این «بدترین کار و تصمیم» فرزند او در زندگی بوده است.ایوانکا که برای پیروزی دوباره پدرش در انتخابات بسیار تلاش کرد، حالا آینده سیاسی خود را در خطر می‌بینید و می‌خواهد به گونه‌ای راهش را از جنجالی‌ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا جدا می‌کند. برخی معتقدند ایوانکا ترامپ در آینده بسیار نزدیک می‌تواند در قالب شهردار نیویورک یا فرماندار یکی از ایالت‌های کلیدی دوباره به صحنه سیاست ایالات متحده بازگردد، به شرط آنکه حضور در مراسمی سرنوشت‌ساز چون تحلیف بایدن را از دست ندهد.

این در حالی است که مجلس نمایندگان آمریکا به احتمال فراوان کار استیضاح ترامپ را از یکی دو روز دیگر آغاز می‌کند و شاید تا پیش از مراسم تحلیف چهارشنبه آینده رای به برکنار شدن رئیس جمهوری مستقر بدهد. اگر شرایط به همین ترتیب پیش برود، شاید ترامپ و خانواده‌اش زودتر از ۲۰ ژانویه ناچار به بیرون رفتن از کاخ سفید شوند و در این حالت ممکن است حتی ایوانکا و دیگر فرزندان رئیس جمهوری برکنارشده جزو مهمانان دعوت‌شده به مراسم نباشند.

با قطعی شدن استیضاح ترامپ، گفته می‌شود مجلس سنا اراده‌ای برای محاکمه زودهنگام رئیس جمهوری آمریکا به اتهام تشویق و تحریک به شورش ندارد و بعید است پیش از مراسم تحلیف بایدن، تکلیف استیضاح ترامپ روشن شود. به این ترتیب، دست‌کم یک نفر از خانواده اول ایالات متحده در تحلیف رئیس جمهوری برگزیده حضور خواهد داشت و او کسی نیست جز ایوانکا ترامپ، دختر بزرگ و مشاور ارشد دانلد ترامپ که سودای ماندن در سپهر سیاسی آمریکا در سر دارد.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها