۱۴۰۲ چهارشنبه ۸ آذر چاپ
معاون فروش و بازاریابی مطرح کرد

فولاد خوزستان، پیشتاز فولاد میانی کشور/ درآمد ۴۶ هزار میلیارد تومانی در هشت‌ماه نخست امسال

فولاد خوزستان،  پیشتاز فولاد میانی کشور/ درآمد ۴۶ هزار میلیارد تومانی در هشت‌ماه نخست امسال

اقتصاد میهن: معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان از درآمد ۴۶ هزار میلیارد تومانی در هشت‌ماه نخست امسال خبر داد و گفت: از دو میلیون و ۲۰۰ هزار تُن تولید امسال، نهصد هزار تُن صادر شده است. پیش‌بینی می‌کنیم صادرات فولاد خوزستان تا پایان سال جاری به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تُن برسد.

به گزارش اقتصاد میهن، رضا وکیلی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: در سندی که دو دهه‌ی قبل تهیه شد، میزان تولید فولاد در سال ۱۴۰۴ کشور ۵۵ میلیون تُن پیش‌بینی شده بود. این مقدار در شرکت‌های تولیدکننده‌ی فولاد ظرفیت‌سازی شد، اما زیرساخت‌‌سازی اتفاق نیفتاد. فولاد صنعت مادر و اشتغال‌‌آفرین در دنیا شناخته شده است. ایران دهمین فولاد‌ساز جهان است و از لحاظ ظرفیت در جایگاه هفتم دنیا  قرار دارد‌

 وکیلی اشاره‌ای هم به درآمد صادراتی زنجیره فولاد داشت و ادامه داد: زنجیره فولاد با نگاه درآمدی، توان رقابت و قرار گرفتن در کنار صنعت نفت را دارد. صادرات معادن و زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار معادل بیست‌ و پنج درصد درآمد نفتی صادرات بود. در صورت حمایت از زنجیره فولاد، علاوه بر جبران خلاء درآمدهای نفتی، بخش مهمی از ارز کشور را تامین می‌کند.  معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان راهبرد اصلی شرکت را کسب سهم ۲۵ درصدی بازار کشور بیان کرد و افزود: این مقدار معادل سیزده میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد کشور است. با این توضیح که این میزان لزوما احداث نخواهد بود، بلکه شامل تملک هم می‌شود. وظیفه بنگاه‌های اقتصادی در کنار تولید و درآمد، سود دهی به دایره ذینفعان است. در شرایط فعلی تورم نقطه به نقطه‌ی فولاد صفر است، بدان معنا که قیمت شمش در یکسال گذشته هیچ تغییری نداشته است.

 وی در ادامه گفت: یکی از دلایل افزایش نیافتن قیمت، اقدامات دولت و بورس کالا است. البته از طرفی افزایش نهاده‌ها، هزینه‌های انرژی و حقوق و مزایای منابع انسانی، کارخانه‌ها را تحت فشار قرار داده است. اما با توجه به این شرایط هم، فولاد خوزستان همچنان پیشتاز فولاد میانی کشور است. اگر گزارش شش ماهه نخست را در نظر بگیرید، ۵۷ درصد سودی که از قبل اعلام شده بود، را پوشش دادیم. هدف مان دستیابی به سود ده هزار میلیارد تومانی است.  وکیلی در پایان از کشورهای هدف فولاد خوزستان گفت و افزود: ضمن اینکه فولاد خوزستان از ابتدای کار تاکنون تجربه صادرات به ۲۸ کشور را در کارنامه خود دارد اشاره کرد که کشورهای هدف صادراتی فولاد خوزستان در منطقه منا، حوزه خلیج‌فارس، جنوب‌شرق آسیا و شمال آفریقا هستند. البته اتفاقات یکسال‌نیم اخیر منطقه شامل جنگ روسیه و اوکراین و دامپینگ که به تبع آن رخ داد، باعث محدودیت در صادرات شد. به دنبال ایجاد و تثبیت صادرات در بازارهای جدید صادراتی در میان کشورهای آفریقایی هستیم.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها