۱۳۹۹ پنج شنبه ۱۱ دي چاپ
معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری خبر داد:

پرداخت ۱۵۰ هزار دلار غرامت به جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی

پرداخت ۱۵۰ هزار دلار غرامت به جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی

اقتصاد میهن: معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری اعلام کرد: هیات دولت امروز(چهارشنبه) مصوب کرد، مبلغ ۱۵۰ هزار دلار یا معادل یورویی آن به خانواده‌ها و بازماندگان هر یک از جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی در اسرع وقت فراهم و مبالغ براساس مستندات به ذی‌نفعان پرداخت شود.

طبق مصوبه هیات دولت، وزارت راه و شهرسازی موظف شده‌ است تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط ترتیب پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار دلار یا معادل یورویی آن به خانواده ها و بازماندگان هریک از جانباختگان را در اسرع وقت فراهم و مبالغ را براساس مستندات به ذی‌نفعان پرداخت کند. همچنین در مصوبه پیشنهادی آمده است که این جبران مانع از پیگیری جنبه کیفری موضوع در مرجع قضایی صلاحیتدار نیست. همچنین در مصوبه پیشنهادی آمده که این جبران مانع از پیگیری جنبه کیفری موضوع در مرجع قضایی صلاحیت دار نیست.

به گزارش معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری، هیات دولت نیز با توجه به پیشنهاد معاونت حقوقی، در جلسه امروز چهارشنبه دهم دی ماه تصویب کرده که خسارات ناشی از فوت جانباختگان، بدون هیچ‌گونه تبعیض ناشی از ملیت و تابعیت براساس قوانین متبوع و قابل اعمال کشورهای جانباختگان، به ورثه و بازماندگان آنها پرداخت شود.

بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه از زمان وقوع سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران در دی‌ ماه سال ۱۳۹۸، معاونت حقوقی رئیس جمهوری همواره بر ضرورت پاسداشت و احترام جانباختگان و احقاق همه‌جانبه حقوق خانواده‌ها و بازماندگان ایشان تأکید داشته، در ادامه پیگیری‌های مستمر و مؤثری که تاکنون درباره تعیین مبانی حقوقی قانونی لازم و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و ارائه پیشنهادهای اجرایی برای پرداخت این خسارات و دلجویی از این خانواده ها و ارائه پیشنهادهای مربوط به تأمین فوری اعتبار لازم برای پرداخت این خسارات، صورت گرفته بود، با پیگیری معاونت حقوقی رئیس جمهور، اعتبار لازم در آغازین روزهای دیماه سال جاری، تأمین شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها