۱۳۹۹ جمعه ۵ دي چاپ

تغییر ساعت رسمی کشور لغو می شود + جزئیات

 تغییر ساعت رسمی کشور لغو می شود + جزئیات

اقتصاد میهن: نمایندگان مجلس طرحی را تدوین کردند که در صورت تصویب آن قانون تغییر ساعت رسمی کشور منسوخ می‌شود و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی‌گردد.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی تهیه و تدوین کرده‌اند که در صورت تصویب نهایی آن در جلسه علنی پارلمان قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی منسوخ خواهد شد.

متن کامل طرح تغییر ساعات رسمی کشور به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما طرح ذیل که به امضای ۲۹ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

بیش از یکصد سال از آغاز تغییر ساعات در دنیا سپری شده است و با مطالعه این طرح کشورها در تداوم اجرای این طرح بازاندیشی کرده‌اند که در این میان می‌توان به کشورهای آلمان، انگلستان، فنلاند، سوئد و برخی دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره کرد و مهم‌ترین دلیل آنها آثار سوء تغییر ساعات بر سلامتی مردم است که ناشی از تغییر زمان خواب شهروندان و لزوم تطابق آن با زمان خورشید است در کشور ما علاوه بر این دلایل تفاوت اوقات شرعی و ساعت رسمی نیز مشکلاتی ایجاد کرده است بنابر این این طرح با هدف بازگشت ساعات رسمی به حالت قبل از تغییر آن تقدیم مجلس می‌گردد.

لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح: تغییر ساعات رسمی کشور

ماده واحده: قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب سی و یکم مرداد ماه ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی منسوخ می‌گردد و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی‌گردد.

دیدگاه کاربران
رومینا امینی 1399/11/11
لطفا درباره این موضوع درشبکه خبر جزء نظرسنجی مردمی قرار بگیرد

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها