۱۳۹۹ شنبه ۲۹ آذر چاپ

پرستاران: حقوق ما را بدهید، خودمان سوت می‌زنیم!

پرستاران: حقوق ما را بدهید، خودمان سوت می‌زنیم!

اقتصاد میهن: کیانوش جهانپور (رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت) دستوری صادر کرده است که در روزهای اخیر به انتقاد شدید پرستاران انجامیده است. چند روز پیش از این، جهانپور اعلام کرد: «خواهشمند است در راستای قدردانی از پرستاران و مدافعان سلامت این مرز و بوم، در تاریخ شنبه ۲۹/۰۹/۱۳۹۹ در اقدامی نمادین راس ساعت ۲۰، سوت قطارها و کشتی‌ها و زنگ کارخانجات و صنایع به صدا درآید.»

نامه جهانپور بیست و پنجم آذرماه منتشر و در صفحه اینستاگرامی خانه پرستار بازنشر شد؛ پرستاران در این صفحه، کامنت‌های اعتراضی بسیار گذاشتند و از این دستور بدون کارایی انتقاد کردند. این کامنت‌ها متفاوت بود:

«شما کارانه‌ها رو بدین، ما سوت بلبلی می‌زنیم؛ شما همسان‌سازی حقوق پرستاران شرکتی و دولتی رو انجام بدین، ما شبانه‌روزی خودمون از خوشحالی سوت می‌زنیم؛ و...»

همچنین این نامه، موجب واکنش‌هایی در فضای مجازی شد. پرستاران در اعتراض به سوت کارخانجات و کشتی‌ها، می‌گویند: ما حق و حقوق‌مان را می‌خواهیم. یکی از پرستاران  در این رابطه می‌گوید: خواسته ما پرستاران اجرای قوانین بر زمین مانده است؛ اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، ارتقای بهره‌وری و حذف تبعیض میان پرستاران. بسیاری از پرستاران شاغل، حتی حق کرونا را هم نگرفته‌اند؛ حالا می‌خواهند به افتخارمان سوت بزنند! حرف پرستاران ساده است: حق و حقوق ما را بدهید، سوت نمی‌خواهیم!

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها