۱۳۹۷ سه شنبه ۷ اسفند چاپ
رییس سازمان بورس خبر داد

کاهش مالیات نقل و انتقال سهام

کاهش مالیات نقل و انتقال سهام

اقتصاد میهن: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از کاهش مالیات نقل و انتقال سهام از ۰.۵ درصد به ۰.۱ درصد در آینده نزدیک خبر داد.

شاپور محمدی در همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با بیان اینکه مالیات مهمترین ابزار تنظیم سیاست‌های ملی است، گفت: باید از تکیه بیشتر بر مالیات در بودجه بندی استقبال کنیم. همچنین باید درست اظهاری را تقویت کنیم. در بسیاری از کشورها اظهارات مؤدیان مالیاتی یکی از پایه‌های اخذ مالیات است. در این راستا باید کسانی را که خود اظهاری نمی‌کنند از حقوق اجتماعی محروم کنیم.

 وی با اشاره به مشکلات مربوط به اظهارات مالیاتی مؤدیان مالیاتی اظهار کرد: برخی شرکت‌ها برای پذیرش در بورس یک نوع اطلاعات می‌دهند و برای سازمان امور مالیاتی هم یک نوع دیگری اطلاعات می‌دهند. برای حل این مسئله اتصال پایگاه‌های اطلاعاتی به همدیگر می‌توانند راهگشا باشد. محمدی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌های بورسی از شفافیت خوبی برخوردار هستند، اظهار کرد: سازمان مالیات کمک کرده است مالیات نقل و انتقال سهام از ۰.۵ درصد به ۰.۱ درصد در آینده نزدیک کاهش پیدا کند.

 رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با بیان اینکه اگر مؤدیان جدید مالیاتی شناسایی شوند فشار کمتری به شرکت‌های شفاف و بورسی وارد می‌شود، گفت: ممکن است برخی معافیت‌های مالیاتی بورسی ادامه پیدا کند که این می‌توانند باعث ادامه روند شفافیت در بورس کشور باشد.

 محمدی در ادامه با بیان اینکه اگر انگیزه بازیگران اقتصادی با هم سازگار نباشد حتی قوانین خوب هم نمی‌توانند پیش بروند، گفت: در سیاست‌های مالیاتی باید منافع دولت و بازیگران به صورت هم زمان در نظر گرفته شود و از سوی دیگر اذعان درست مالیاتی باید تشویق و اذعان نادرست باید تنبیه شود. وی در ادامه با بیان اینکه اطلاعات اولین پایه اخذ مالیات است، اظهار کرد: ۳۵۰ شرکت که در بورس و وابسته به مجموعه نهادهای حاکمیتی هستند، اطلاعاتشان در کدال افشا خواهد شد، این مسئله باعث ارتقای شفافیت در کشور خواهد شد.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها