۱۳۹۹ دوشنبه ۱۰ آذر چاپ
به آمریکا «گِرا» می‌دهند با دولت فعلی کار نکنید

افشاگری ظریف!

افشاگری ظریف!

اقتصاد میهن: جواد ظریف، وزیر امورخارجی، می‌گوید: «بعضی دوستان به آمریکا گرا» می دهند که با ما بهتر می توانید کار کنید؛ ما سکوت می‌کنیم، به آمریکا گفته اند این‌ها در قدرت نمی‌مانند و قدرت این‌ها چند روزه است.»

ظریف افزوده: «با این روش، شاید برخی افراد بتوانند هشت‌ماه دیگر، به توافق برسند ولی خوب است که در این هشت ماه، مردم بد زندگی کنند تا دولت روحانی منکوب شود؟!»

ظریف هم‌چنین از شیوه مذاکره در دوران دولت اصول‌گرا محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده و گفته: «در دولت احمدی نژاد که در ابتدا به قول خودشان «End» اصول‌گرایی بود، چین و روسیه شش‌بار در شورای‌امنیت به‌زیان ایران رای دادند.

*در آن دولت، به یک توافق نانوشته با آژانس رسیده بودند که در مقابلش هیچی هم نگرفته بودند.

 *در تهران با ترکیه و برزیل توافق کردند، چه چیزی گرفتند جز اینکه روسیه و چین به قطعنامه ۱۹۲۹ پیوستند؟»

او تاکید کرد "بنده خیلی از مسائل را زمانیکه بیکار بودم، نوشتم و به محضر آقایان دادم. لذا دوستان نخواهند طرف خودی و همکار خودشان، همکیش و هم میهن خودشان را در مقابل خارجی تختطئه کنند. در مقابل خارجی، دستش را خالی کنند. این نه مرام مروت و انسانیت است، نه مرام وطن دوستی."

ظریف در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد که برخی به چین و آمریکاگرا می‌دهند، او گفت: «آیا دوستان اینها را نگاه کرده اند که می گویند دولت چین منتظر یک دولت اصولگراست که بیاید؟ بعضی دوستان می روند و به امریکا «گرا» می دهند که با ما بهتر می توانید کار کنید. ما که سکوت می کنیم، دلیل نمی شود که متوجه این گراها نیستیم. من کسی را متهم نمی کنم، ولی می دانم و خبرش را بهم می دهند که گفته اند این ها در قدرت نمی مانند و قدرت این ها چند روزه است

ظریف در بخش دیگری از سخنانش به حملات علیه خود اشاره کرد و گفت: "متاسفانه ابزار تبلیغ و حاشیه امن در اختیار دوستان است. طرف می‌تواند به آسانی مدعی شود که ظریف برجام را نخوانده و به یک کلمه در برجام استناد کند که آقای عراقچی چندین بار درموردش توضیح داده و هیچ اتفاقی هم برایشان نمی افتد. طرف می‌تواند بگوید که ظریف جاسوس است و در مدرسه جاسوسی تربیت شده است اما هیچ اتفاقی برای او نیافتد. می گویند ظریف از اول جاسوس بوده، می گویند پدربزرگ من که مسجد اعظم قم و مسجد هامبورگ با هزینه ایشان ساخته شده، عامل بهایی ها بوده و این روزها هم که می نویسند عامل گلوبالیست ها بوده. این چیزها را در رابطه با پدربزرگ من که بنده خدا هفت کفن پوسانده، می گویند. البته انقدر هم باقیات صالحات دارد که خداوند از ایشان قبول کند."

او همچنین درباره پدرش توضیح داد: «درمورد پدرم نیز با استفاده از اسم غلط درمورد ایشان می گویند ساواکی بوده و هیچ اتفاقی هم برایشان نمی افتد. شما بروید نگاه کنید؛ گفته اند پدر فلانی، حاج محمدعلی کازرونی بوده پدر من اما اسمش مشخص است حاج عباسعلی ظریف خونساری و به گاوصندوق علما معروف بوده و هرکس نیاز مالی داشته به ایشان رجوع می کرده، آن وقت می گویند پدر فلانی ساواکی است و پدربزرگش عامل بهایی است. هیچ اتفاقی هم برایشان نمی افتد. در این یک هفته ای که نگران حضور من در انتخابات شده اند، عکس پدربزرگ من به وفور در توییتر پیدا می شود."

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها