۱۳۹۹ دوشنبه ۲۶ آبان چاپ

جزئیات کامل محدودیت شغلی از اول آذر + جدول

جزئیات کامل محدودیت شغلی از اول آذر + جدول

اقتصاد میهن: شهرهای کشور در سه سطح هشدار قرار دارند؛ قرمز، نارنجی و زرد.شهرهایی که در وضعیت قرمز دارند سطح سوم هستند که می‌شود وخیم‌ترین وضعیت. شهرهایی که در سطح دو قرار دارند بارنگ نارنجی شناخته می‌شوند و شهرهایی که در وضعیت هشدارآمیز هستند بارنگ زرد معرفی می‌شوند و در سطح گنجانده‌شده‌اند.

وضعیت تعطیلی دوهفته‌ای در شهرهای قرمز

در شهرهای با وضعیت قرمز همه مشاغل به‌جز مشاغل خیلی ضروری که به تأمین روزانه مایحتاج و مسائل امنیتی و سلامت مردم مربوط می‌شود، به مدت ۲ هفته تعطیل خواهند بود و سپس با ارزیابی‌های وزارت بهداشت ممکن است کاهش یا افزایش پیدا کند. مشاغل ضروری شامل فعالیت‌های درمانی وامدادی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و نانوایی‌ها و داروخانه‌ها می‌شوند.بر اساس ارزیابی اولیه بیش از ۱۰۰ شهر و شهرستان که اکثر مراکز استان‌ها ازجمله تهران نیز جزو آن‌ها هستند، در وضعیت قرمز هستند.

150 نقطه نارنجی در ایران

سطح دو در کرونا مناطق نارنجی هستند که به گفته مسئولان وزارت بهداشت تعداد آن‌ها 150 شهر یا شهرستان است. در این مناطق مشاغل سطح ۳ و ۴ تعطیل هستند.مشاغل سطح سه و چهار فعالیت‌های آموزشی، مراکز تفریحی و فعالیت‌های خدماتی می‌شود.

وضعیت تعطیلی در مناطق زرد

آرتبه اول سطح هشدار به مناطقی تعلق دارد که با رنگ زرد مشخص می شوند برآوردهای وزارت بهداشت نشان می دهد که در ۱۵۵ شهرستان  وضعیت شیوع کرونا زرد  است به همین دلیل در این نقاط تنها فعالیت هایی تعطیل می شوند که در سطح شغلی ۴  است و این گونه رسته های شغلی با محدودیت فعالیت روبرو می شوند. مشاغل زرد مشاغلی می‌شود که در حوزه تفریحی و ورزشی قرار دارد.

وضعیت فعالیت کارمندان دولت در محدودیت های کرونایی

فعالیت کارمندان دولت نیز در سطوح مختلف متفاوت تعریف شده است. در سطح سوم که به رنگ قرمز شناخته می شود وضعیت دورکاری با اعمال محدودیت‌های کرونایی به‌صورت 30 به 70 است یعنی 30 درصد کارمندان بر سرکارهای خود حاضر می‌شوند و 70 درصد دورکاری خواهند کرد.در مناطق که وضعیت کرونا در آن نارنجی قرار دارد وضعیت دورکاری برای کارمندان دولت نیز به‌صورت 50 درصد تعریف‌شده است. درواقع در این مناطق یک‌دوم کارکنان در مناطق سطح هشدار ۲ سرکار می‌روند و یک‌دوم دیگر دور کار می‌شوند. نحوه کار کارمندان ادارات با اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در مناطق زرد نیز به‌صورت هفتاد حضوری و 30 درصد دورکاری است.

محدودیت ترددها از اول آذر

دولت تصمیم گرفته است از اول آذر محدودیت های جدی در تردد ها برقرار کنند. این محدودیت ها در مناطق قرمز و نارنجی اعمال خواهد شد. بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا در مناطق سطح هشدار ۲ و ۳ خودروها با پلاک بومی این شهرستان‌ها نمی‌توانند از شهر خود خارج یا وارد یک شهر دیگر شوند، همچنین پلاک‌های غیربومی هم نمی‌توانند وارد این مناطق شوند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها