۱۳۹۹ يکشنبه ۱۸ آبان چاپ

خورشید مجیدی نماینده ایران در اسکار 2021 شد

خورشید مجیدی نماینده ایران در اسکار 2021 شد

اقتصاد میهن: فیلم سینمایی «خورشید» پس از درخشش در جشنواره معتبر ونیز و حضور در چند رویداد بین‌المللی دیگر به نمایندگی از سینمای ایران به آکادمی اسکار معرفی شد.

هیات انتخاب نماینده ایران در اسکار از میان گزینه‌های موجود در حالی رای به برتری «خورشید» داد که هنوز سرنوشت نمایش عمومی این فیلم در داخل ایران روشن نیست. با این حال، مجیدی این فرصت را خواهد داشت پس از نامزد شدن «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸، بخت خود را در اسکار ۲۰۲۱ با فیلمی بیازماید که پخش‌کننده بین‌المللی دارد و در چند حضور مهم جهانی درخشیده است.

»درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان و «یلدا» به کارگردانی مسعود بخشی رقیبان اصلی و نهایی «خورشید» برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم بین‌المللی بودند. ضمن اینکه در مراحل پیشین آثاری چون «خانه پدری» کیانوش عیاری، «جهان با من یرقص» سروش صحت، «شنای پروانه» محمد کارت، «تومان» مرتضی فرشباف، «مسخره‌باز» همایون غنی‌زاده، «کشتارگاه» عباس امینی و... هم در این گردونه حضور داشتند. محمدعلی نجفی، کمال تبریزی، آتیلا پسیانی، سیدجمال ساداتیان، سیدمحمد داودی، آنتونیا شرکا و نرگس آبیار اعضای هیات انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۱ بودند که به سنت هر سال جلسه‌های خود را به میزبانی بنیاد سینمایی فارابی برگزار کردند.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها