۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۴ آبان چاپ
طراح طرح جدید فروش خدمت سربازی؛

3 میلیون نفر سرباز فراری داریم!/ سربازی اجباری معنا ندارد

3 میلیون نفر سرباز فراری داریم!/ سربازی اجباری معنا ندارد

اقتصاد میهن: نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص طرح مجلس پیرامون خدمت سربازی، گفت: سربازی اجباری از زمان حکومت رضا خان در سال ۱۳۰۴ در کشور با قوانینی سخت گیرانه پایه گذاری شد که تاکنون تحولی در درونش اتفاق نیفتاده است.

ابوالفضل ابوترابی به تحول بنیادی خدمت سربازی اشاره و اظهار کرد: در این مدت تنها اقدامی که برای سربازی اتفاق افتاده بود فقط مدت خدمت سربازی کاهش یا افزایش یافته و هیچ تحول بنیادی در ساختار و درون آن اتفاقی نیافتاده است و فقط بازی با اعداد بوده است.وی خاطرنشان کرد: به اعتقاده بنده این وضع سربازی دیگر پاسخگو نیست چراکه اکنون شرایط دیگر مشابه زمان رضا خان نیست. یعنی مدارک تحصیلی افراد نهایتا سیکل بوده، ولی الان مدارک تحصیلی افراد به دکتری یا کارشناسی ارشد ارتقا پیدا کرده است پس نمی‌توان همان رفتاری که با فرد تحصیلات پایین انجام می‌شده با یک فرد تحصیلات بالا انجام داد.

نماینده مردم نجف آباد با اشاره به کاهش جمعیت در کشور، تصریح کرد: مسئله بعدی موضوع فرهنگی است یعنی مقدس بودن نظام وظیفه دیگر همانند گذشته نیست از این رو احتیاج داریم یک تحول عظیمی در نظام وظیفه کشور ایجاد کنیم.وی افزود: برای این تحول بنیادی باید چند مدل تعریف شود یعنی اینکه ابتدا امنیت کشور باید تامین شود، زیرا شرایط ما در دنیا خاص است پس مهم‌ترین مسئله تامین امنیت است؛ دوما اینکه برای تامین امنیت مکانیزم اجباری بودن با جانفشانی کردن در نیرو‌های مسلح کاملا متضاد است. یعنی نمی‌توان به فردی گفت بروجانفشانی کن آن هم به صورت اجباری که این مورد اثرات منفی در بزنگاه‌ها دارد. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پس باید یک مدلی ترسیم شود که هم امنیت کشور تامین شود و هم افراد با رغبت و جانفشانی به خدمت سربازی اعزام شوند و نه به صورت اجباری.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها