۱۳۹۹ يکشنبه ۲۰ مهر چاپ

15 نماینده مجلس که به اتفاق خانواده با خرج شهرداری به مشهد سفر کردند+ اسامی

 15 نماینده مجلس که به اتفاق خانواده با خرج شهرداری به مشهد سفر کردند+ اسامی

اقتصاد میهن: چندی پیش خبر سفر اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و جهادی مجلس یازدهم به مشهد منتشر شد، اما کسی از عِده حاضران در این سفر صحبتی نکرد و در نتیجه، دست‌کم در نگاه اول این‌طور به نظر می‌رسید که این سفر همچون سفرهای سایر فراکسیون‌های مجلس باشد، اما اینچنین نبود.

اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و جهادی مجلس در جریان سفر به مشهد، علاوه بر حضور بر سر پروژه‌های محلی و بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری مشهد، از بافت فرسوده و مناطق حاشیه‌ای این شهر بازدید کرده‌اند ولی یکی از مهم‌ترین دیدارهای آنان، به حضورشان در بیت احمد علم‌الهدی اختصاص داشت. دیداری که جزییاتی از گفته‌های نمایندگان مجلس در آن منتشر نشده ولی ایرنا به نقل از امام جمعه مشهد، خبری منتشر کرده که می‌توان نشانی باشد از طرح موضوع مناطق حاشیه‌ای و احتمال بالای ارتکاب به جرم در آنها. علم‌الهدی در جریان این دیدار از اقدامات آستان قدس رضوی در راستای حل و فصل معضل حاشیه‌نشینی در مشهد دفاع کرده و همزمان از «کار فرهنگی روی اراذل و اوباش» و تبدیل آنان به نیروهای «بسیج» برای «مقابله» با «اغتشاشات» سخن گفته است. اظهاراتی که از قضا انتشارشان، همزمان شد با گرداندن چند «گوشی قاپ» در تهران و یکی، دو شهر دیگر و البته بالا گرفتن موج انتقادها به نوع برخوردهای نیروهای انتظامی با این مجرمان.

ناگفته‌های یک سفر

همه این حواشی اما در زمره علنی‌های سفر تنی چند از اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس یازدهم به مشهد بود. سفری که از قرار معلوم عکاس یا خبرنگاری از سوی خبرگزاری خانه ملت، به عنوان خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی در آن حضور نداشته که این هم از کیفیت تصاویر منتشر شده، پیداست و هم از شکل و شمایل اخباری که منتشر شد.

در این میان اما پیگیری‌های خبرنگار «اعتماد» به ‌روشنی از زوایای پنهان این سفر حکایت می‌کند. بر اساس اطلاعاتی که جهت انتشار در اختیار «اعتماد» قرار گرفته، در جریان این سفر، علاوه بر سیداحسان قاضی‌زاده‌هاشمی، رییس فراکسیون محرومیت‌زدایی و نماینده فریمان- شهرستانی واقع در ۷۰ کیلومتری مشهد- ۱۴ نماینده دیگر به مرکز استان خراسان رضوی سفر کرده‌اند. مجتبی توانگر نماینده تهران، حسین رییسی نماینده جاسب، غلامرضا منتظری نماینده گرگان، مصطفی طاهری نماینده زنجان، محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت، سارا فلاحی نماینده ایلام، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین و رحمت‌اله فیروزی نماینده نطنز حضور داشته‌اند. علی خضریان، رجب رحمانی، احد آزادی‌خواه، نعمت‌الله توان، صمدالله محمدی، محمد گلستانی‌نژاد، حسین رحیم‌طرقی و جواد عسگری نمایندگان تهران، تاکستان، ملایر و بافت دیگر نمایندگانی بودند که در قالب فراکسیون محرومیت‌زدایی به مشهد سفر کردند.

هم سیاحت، هم زیارت!

اگر ماجرا فقط به حضور نمایندگان مجلس در مشهد ختم می‌شد، حرفی برای گفتن نبود و سفر صورت گرفته را می‌شد صرفا در حیطه وظایف نمایندگان ارزیابی کرد ولی آنچه این سفر را از سایر سفرهای فراکسیونی متفاوت می‌کند، تعداد قابل‌ توجه همراهان مسافران اصلی است.

پیگیری‌های روزنامه «اعتماد» حاکی ازآن است که هرکدام از نمایندگان حاضر دراین سفر، حداقل یک همراه با خود داشتند.به عنوان نمونه خضریان و توانگر نمایندگان تهران هرکدام ۳ همراه دراین سفر داشتند که از قضا ۲ نفر از همراهان‌ شان نام خانوادگی مشابه با این نمایندگان دارند. کمترین همراه حاضر در این سفر به سارا فلاحی، نماینده ایلام اختصاص دارد که یک همراه با خود به مشهد برده و بیشترین همراه نیز به محمدرضا مبلغی، نماینده کوهدشت که ۶ همراه برایش ثبت شده است.پس از فلاحی،فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین با ۵ همراه و مصطفی طاهری با ۴ همراه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. جالب آنکه برای قاضی‌زاده‌هاشمی و سیدمحمد پاک‌مهر، نمایندگان فریمان و بجنورد در این سفر همراهی به ثبت نرسیده که احتمالا ناشی از نزدیکی حوزه انتخابیه آنان به شهر مشهد است.

سفر از جیب شهرداری

بدین ترتیب و علاوه بر تعداد قابل‌ توجه همراهان نمایندگان مجلس در جریان سفرشان به مشهد، آن‌ هم در قالب فراکسیونی با کار ویژه محرومیت‌زدایی از شهرها و شهرستان‌های ایران، آنچه می‌تواند حایز اهمیت باشد، منبع تامین هزینه‌های این سفر است. سفر نمایندگان مجلس به شهرستان‌های مختلف بر اساس روال موجود در پارلمان ماموریت حساب شده و مبلغی را هم به فیش حقوقی نمایندگان می‌افزاید. اوضاع برای رییس مجلس اما متفاوت است و او هزینه سفرهای خود به علاوه نیروهای همراهش را از مبالغی که تحت‌ عنوان «تنخواه ریاست» در اختیار دارد، پرداخت می‌کند ولی سفر فراکسیون محرومیت‌زدایی مجلس یازدهم به مشهد از قرار معلوم و بر اساس اطلاعاتی که در اختیار خبرنگار روزنامه «اعتماد» قرار گرفته، شامل هیچ‌ یک از دو حالت نمی‌شود و نمایندگان مجلس و همراهان‌شان برای سفر به مشهد و بازدید از پروژه‌های شهرداری این کلانشهر و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در این استان، میهمان شهرداری مشهد بوده‌اند و علاوه بر هزینه ایاب و ذهاب، هزینه اسکان و خورد و خوراک‌شان نیز از محل بودجه شهرداری مشهد تامین شده است. شهرداری که حداقل در ظاهر به اصلاح‌طلبان نزدیک است ولی از قرار معلوم، این روزها چندان بی‌میل به اصولگرایان نیست.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها