۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۶ بهمن چاپ

لایسنس واحد متیل دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) پتروشیمی کارون رونمایی شد

لایسنس واحد متیل دی فنیل دی ایزوسیانات (MDI) پتروشیمی کارون رونمایی شد

اقتصاد میهن: پتروشیمی کارون در حاشیه نخستین همایش ایران پتروکم، از لایسنس واحد متیل دی فنیل دی ایزوسیانات خود رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد میهن  از ستاد خبری رویداد بین‌المللی ایران پتروکم، مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در مراسم رونمایی از این لایسنس با اشاره به تلاش این مجموعه برای تهیه این لایسنس در شرایط سخت تحریمی، گفت: تولید لایسنس با خودکفایی یکی است و تا زمانی که خودمان در لایسنس خودکفا نباشیم تولید داخل محقق نمی‌شود.علیرضا صدیقی زاده،  با بیان اینکه تولید لایسنس مساوی با اشتغال و تولید قطعات است که در حال حاضر در دست شرکت‌های خارجی است، افزود: تا زمانی که مسیر تولید لایسنس روشن نشود، مسیر خودکفایی هم طی نخواهد شد. ما و شرکت‌های دیگر پتروشیمی بر اساس سود و زیان، کار می‌کنیم و هر فعالیتی که ارزش‌افزوده ایجاد نکند به لحاظ منطقی نمی‌توانیم انجام دهیم.صدیقی زاده با تأکید بر اینکه مهم‌ترین شاخص داخلی‌سازی این است که موجودی انبارها کاهش پیدا کند، افزود: از دهه ۷۰ تاکنون در حوزه تأمین لایسنس اتفاقات زیادی رخ‌داده و تحولات خوبی داشته‌ایم؛ اما اگر به دنبال اتفاق مهم هستیم با این وضعیت خوراک گاز و ناترازی گاز امکان ندارد به این رشد برسیم.

مدیرعامل پتروشیمی کارون تأکید کرد که باید وزارت نفت موظف به تأمین خوراک مایع شود.صدیقی زاده با اعلام اینکه پتروشیمی کارون اولین تولیدکننده ایزوسیانات است و بعد از آن عربستان این محصول را دارد، گفت: اگر بتوانیم این لایسنس را داخلی‌سازی کنیم، بسیاری دیگر از لایسنس‌ها هم داخلی می‌شود.گفتنی است در تهیه این لایسنس شرکت EIED با پتروشیمی دانش بنیان کارون، همکاری داشته است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها