۱۳۹۹ دوشنبه ۷ مهر چاپ

تاخت و تاز کرونا در کشور؛ افزایش تعداد شهرهای قرمز از 109 به 158 شهر!

تاخت و تاز کرونا در کشور؛ افزایش تعداد شهرهای قرمز از 109 به 158 شهر!

اقتصاد میهن: روند بروز کووید ۱۹ در کشور صعودی شده و به گفته سخنگوی وزارت بهداشت تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در کشور از ۱۰۹ به ۱۵۸ شهرستان رسیده است. این افزایش ابتلا و بستری به علت کووید ۱۹، با کاهش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارتباط دارد.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: باوجود افزایش ظرفیت‌ها حداقل در تهران هنوز با کمبود تخت برای بستری مواجه هستیم و تخت‌های بیمارستانی در حال حاضر پرشده است. در این شرایط لازم است تا بیشتر از اینکه به فکر دارو، درمان و یا تشخیص بیماری باشیم، پیشگیری کنیم؛ در غیر این صورت سیستم درمان در پاییز و زمستان دچار مشکل خواهد شد.

استاندار تهران نیز با اشاره به افزایش محدودیت‌ها برای کنترل کووید 19، گفت: «ارائه خدمات به هر شخصی که از ماسک استفاده نکند، در استان تهران ممنوع است. این موضوع به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده و کارمندی که به چنین افرادی خدمت‌رسانی کند، متخلف است». روز گذشته وزیر بهداشت با اشاره به آزاد شدن بخش اندک به‌جای یک میلیارد یورو از مبلغ تخصیصی صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا و در واکنش به سخنان رئیس‌کل بانک مرکزی که گفته بود تزریق این مبلغ به بازار باعث تغییر در پایه پولی و نوسان در بازار ارز می‌شود، گفت: «ما گفتیم نکند با این پول پایه پولی و معادلات اقتصادی دچار مشکل شود و آن مبلغ اندک را هم برگرداندیم. از این به بعد ما لب فرومی‌بندیم. همکاران من اگر حقوق نگیرند هم کار می‌کنند.»

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در مراسم تجلیل از پیشکسوتان سلامت در دفاع مقدس و مقاومت گفت: من وزیری هستم که نه سیاسی هستم و نه سیاست بلدم، نه خودم را به چنین چیزهایی آلوده کردم، نه رسانه و نه تیم دارم. کسی هستم که وقتی به وزارت بهداشت آمدم، معاونی را تغییر ندادم و با خودم لشکر نبردم. من اصلاً اشتباهی وزیر شدم و اشتباه این راه را آمدم. این راه چیزهایی می‌خواست که من ندارم. من اهل ویترین آرایی و تزرع نیستم و اهل این نیستم که وقتی کشورم در تنگنای اقتصادی است و در روزهای سخت و اوج تحریم‌هاست، هرروز ضجه بزنم و بگویم پول‌ندارم، ارز ندارم. من یاد گرفتم که آلوده فتنه‌های سیاسی نشوم. وقتی آلوده نشدم، تیم ندارم و وقتی تیم ندارم، رسانه ندارم. رسانه من همین مردمان پاکیزه، پاکدل و بچه بسیجی‌ها هستند.

پول صندوق توسعه را برگرداندیم ، تا پایه پولی دچار تغییر نشود

نمکی ادامه داد: روز شنبه رئیس‌کل بانک مرکزی محبتی کردند و قسمت اندکی از مبلغی که از صندوق توسعه ملی تخصیص‌یافته بود را آزاد کردند. اگر من چند ماه پیش التماس می‌کردم برای این بود که می‌خواستم خودم را برای یک پاییز سنگین آماده کنم تا بتوانم بار را از دوش همکارانم بردارم و بتوانم از خجالت و شرمندگی بچه‌هایی که چند ماه است که زحمت می‌کشند، درآیم؛ اما به نظرم با توجه به اینکه صبوری کردیم که خدای‌نکرده این پول را وارد بازار نکنیم که باعث تغییر در پایه پولی شود و دلار دچار نوسان شود، دیروز به دکتر تقوی‌نژاد گفتم همین میزان را هم برگردانید. ما گذشتیم تا مبادا درخواست من موجب تزلزل نشود. از این به بعد ما لب فرومی‌بندیم. همکاران من اگر حقوق نگیرند هم کار می‌کنند. ما برای فدا کردن جان آمده‌ایم.

تهران، شهر پایلوت در «نظارت بر استفاده از ماسک »

استاندار تهران نیز در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران درباره روند شیوع کرونا ویروس در استان تهران گفت: تعطیلات سبب شده که امروز روند مراجعان سرپایی و میزان بستری بیماران در بخش ویژه رو به افزایش باشد که این امر، شرایط را برای مدیریت و خدمت‌رسانی سخت‌تر می‌کند. انوشیروان محسنی بندپی افزود: پیشنهاد استانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی این بود که استانداران از اختیارات استانی استفاده کنند تا برخی محدودیت‌ها اعمال شود. بر این اساس روز شنبه جلسه ستاد استانی داشتیم و پیشنهاد‌هایی ارائه شد که پس از تأیید دو وزیر بهداشت و کشور در استان اجرایی می‌شود. تهران پایلوت شده تا برخی از محدودیت‌ها به‌ویژه در مورداستفاده از ماسک اعمال شود تا هر فردی که از ماسک استفاده نکند خدمت به وی ارائه نشود و هر کارمندی که بخواهد خدمت به چنین فردی ارائه کند خلاف آیین‌نامه عمل کرده است که این مصوبه به همه دستگاه‌های اجرایی و ملی ابلاغ شد.

۱۵۸ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور گفت: شیوع ویروس کرونا ارتباط کاملاً مستقیمی به میزان رعایت توصیه‌های بهداشتی و کیفیت بروز رفتارهای اجتماعی ما دارد. پس از هرگونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بروز رفتارهای اجتماعی خطرآفرین، ما شاهد افزایش موارد ابتلا، بستری و بروز مرگ‌ومیر ناشی از آن بوده‌ایم. طبق گزارش‌های واصله روند کاهشی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک همچنان دارای تداوم است. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته گذشته ۶۱.۸۵ درصد گزارش‌شده است؛ میزان استفاده از ماسک توسط مردم نیز در مراکز عمومی ۵۵.۳۵ درصد و میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی ۵۶.۸۲ درصد گزارش‌شده است. همچنین میزان استفاده از ماسک در شاغلین صنوف ۵۸.۸۶ درصد و در کارمندان ادارات ۷۸.۱۲ درصد گزارش‌شده است که متأسفانه شاهد کاهش استفاده از ماسک در هر ۴ گروه نسبت به هفته‌های قبل هستیم.

وی افزود: اکنون فقط استان سیستان و بلوچستان با خطر متوسط کرونا است و استان‌های فارس، هرمزگان، کردستان و خوزستان در وضعیت هشدار یا پرخطر قرار دارند و بقیه استان‌ها در وضعیت قرمز کرونا هستند. تعداد بستری و شیوع بیماری کووید ۱۹ در بقیه استان‌ها بالاست و تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا در کشور از ۱۰۹ به ۱۵۸ شهرستان رسیده است. سیما سادات لاری ادامه داد: در همه کشورها ثابت‌شده که برای مقابله با ویروس کرونا باید از تجمع‌ها و ترددهای غیرضروری جلوگیری کرد. هرچه تجمع‌ها بیشتر باشد، به ویروس کرونا نیز شانس بیشتری برای انتشار می‌دهیم.

کلی

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها