۱۳۹۹ دوشنبه ۳۱ شهريور چاپ

5 خوراکی خطرناک‌ جهان را بشناسید

5 خوراکی خطرناک‌ جهان را بشناسید

اقتصاد میهن: بعضی از غذاها، خصوصاً آن‌ غذاهایی که کمتر شناخته شده هستند، در نگاه اول جذاب به نظر می‌رسند اما همان خوراکی‌های جذاب ممکن است که شما را بکشند. برخی افراد این غذا‌های خطرناک را در کابینت و یخچال نگهداری کرده و آن‌ها را در برنامه روزانه غذایی خود جای می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین معیار‌ها برای داشتن عمری طولانی و سلامت جسمانی است، پس لازم است درباره خوراک خود تحقیق کنید و شیوه صحیح خوردن آن را نیز یاد بگیرید. در ادامه تعدادی از این غذا‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. خطرناک‌ترین خوراکی‌های دنیا را بشناسید:

هسته گیلاس

همه ما تا کنون گیلاس را به صورت خام و پخته مصرف کرده ایم، هرچه رنگ گیلاس پررنگ تر باشد نشانه بالا بودن آنتی اکسیدان های موجود در آن است. متخصصان تغذیه مدعی هستند که نباید دانه، ساقه و برگ این میوه را مصرف کرد؛ چرا که دارای مقدار زیادی سم «سیانید» است و سلامتی شما را به خطر خواهد انداخت.

فوگو (بادکنک ماهی)

مصرف بادکنک ماهی در آمریکا ممنوع بوده چرا که این نوع ماهی به عنوان یکی از سمی‌ترین غذا‌های دنیا شناخته شده است حتی اگر به درستی هم پخته شود. در واقع محققان به این نتیجه دست یافته اند که بادکنک ماهی ۱۲۰۰ برابر بیشتر از سیانید کشنده بوده و تترو دوتوکسین یا ماده سمی موجود در ماهی باید در زمان طبخ کاملا جدا شده تا باعث آلوده شدن گوشت نشود.در ضمن اگر اندام بدن این غذای ژاپنی به درستی جدا نشود، بعد از مصرف ممکن است باعث فلج شدن بدن انسان شود. حتی پخت این ماهی در خانه باعث مرگ افراد می‌شود. اجازه قانونی برای تهیه آن توسط کسانی خواهد بود که دوره چند ساله برای تهیه آن را گذرانده باشند.

هات داگ

هات داگ یک غذای سمی یا کشنده نیست، بلکه باعث بروز مشکلات خفگی خواهد شد که همین عامل خطرناک بودن آن را توصیف می‌کند. طبق آمار کودکان زیر سه سال بیشتر از بقیه افراد به این معضل دچار خواهند شد؛ جالب است بدانید که میزان کالری‌های موجود در هات داگ به اندازه‌ای بالاست که باعث بروز مشکلات قلبی یا عروقی خواهد شد؛ بنابراین با مصرف هر یک عدد هات داگ باید به اندازه ۳ ساعت پیاده روی و یک ساعت دوچرخه سواری داشته باشید تا سیستم ایمنی بدن تان حفظ شود.محققان به این نتیجه دست یافته اند که کودکان با مصرف بیش از اندازه هات داگ به سرطان خون و لوسمی مبتلا خواهند شد. مصرف گوشت‌های فرآوری شده در کودکان یکی از عوامل بروز سرطان است. طبق تحقیقات یک اپیدمیولوژیست در یک مجله تحقیقات سرطان کودکانی که بیش از ۱۲ عدد هات داگ در هر ماه مصرف کنند، ۹ برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان خون قرار می‌گیرند

پنیر غیر پاستوریزه

پنیر‌های غیر پاستوریزه بهترین بستر برای رشد و تکثیر باکتری‌های مضر و بروز بیماری‌های ناشی از غذا شناخته شده اند که عرضه و مصرف آن‌ها در کشور‌های آمریکایی ممنوع است؛ چرا که مصرف لبنیات غیرپاستوریزه با بروز بیماری های زیادی مانند بیماری های عفونی، گوارشی و بیماری های مشترک میان انسان و دام از قبیل تب مالت همراه است و برای حفظ سلامت جسمانی باید از مصرف اینگونه خوراکی ها خودداری شود، در غیر اینصورت با خطر افتادن سلامت جسمانی باید در انتطار از بین رفتن استخوان ها یا پیر شدن مفاصل بود.

سیب زمینی سبز

سولانین ماده سمی بوده که در سیب زمینی خام و سیب زمینی سبز موجود است و به راحتی باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی خواهد شد که می‌تواند سلامت بدن را با مشکلات متعدد مواجه کند؛ بنابراین در زمان استفاده از سیب زمینی قسمت‌های سبز آن‌ها را دور ریخته و برای مصرف حتما به خوبی سرخ کنید تا سم موجود در آن دردسری برایتان ایجاد نکند. در مصرف تمام مواد غذایی حد تناسب را رعایت کرده و به هیچ عنوان از مواد غذایی خطرناک و ناسالم استفاده نکنید.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها