۱۳۹۹ چهارشنبه ۲۶ شهريور چاپ

چرا نباید موبایل را در ماشین به شارژ بزنیم؟

چرا نباید موبایل را در ماشین به شارژ بزنیم؟

اقتصاد میهن: برخی افراد برای شارژ کردن موبایل از شارژر‌های ماشینی استفاده می‌کنند. در حالی که باید این روش شارژ کردن موبایل را فراموش کنیم.

اگر برای مسافرت‌ها و یافتن کوتاه‌ترین مسیر از مسیریاب‌های آنلاین یا آفلاین استفاده می‌کنید پس تمام شدن شارژ موبایل در چنین شرایطی برای شما یک فاجعه است. چون معلوم نیست که ظرف چه مدتی و چگونه به مقصد می‌رسید.در آن لحظه بهترین راهی که به ذهن‌مان می‌رسد، استفاده از شارژر ماشین است. شارژر‌های ماشینی با استفاده از کابل USB به موبایل برق می‌رساند و آن را شارژ می‌کنند. در ادامه ما شما را با دلیلی که چرا نباید در ماشین، موبایل خود را شارژ کنید آشنا می‌کنیم.

شارژ کردن موبایل در ماشین به قیمت خراب شدن باتری است

اولین باری که از شارژر‌های ماشینی استفاده می‌کنید متوجه تغییراتی که در باتری و روند پردازش سیستم عامل پیش می‌آید، می‌شوید. این تغییرات گذرا نبوده و در واقع تاثیر آسیب‌های جبران ناپذیری هستند که به باتری وارد می‌شوند. این آسیب‌ها که شامل کاهش ظرفیت باتری و اختلال در راه اندازی برخی از برنامه‌های موبایل است. این آسیب‌ها به علت تغییر ولتاژی است که باتری ماشین بدون ایمن‌سازی به باتری موبایل می‌دهد. ولتاژی که شارژر برای شارژ کردن ایمن موبایل نیاز دارد ۵V است؛ ولی ولتاژی که باتری ماشین به باتری موبایل از طریق کابل USB می‌رساند، بیشتر از حد مجاز بوده و با نوسانات بسیاری همراه است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها