۱۳۹۹ شنبه ۲۲ شهريور چاپ
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد

حکم اکبر طبری صادر شد؛ 31سال حبس و ضبط اموال + جزئیات

حکم اکبر طبری صادر شد؛ 31سال حبس و ضبط اموال + جزئیات

اقتصاد میهن: سخنگوی قوه قضاییه گفت: اکبر طبری به دلیل راه اندازی شبکه ارتشا از سوی دادگاه به ۳۱ سال حبس محکوم شد.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در گفت و گویی تلویزیونی جزئیاتی از رأی صادر شده برای اکبر طبری را تشریح کرد.وی با اشاره به این مطلب که رأی صادر شده بدوی بوده و غیرقطعی و قابل فرجام خواهی است گفت: اکبر طبری در پرونده اتهامی خود و بنا به کیفرخواست صادره ۱۰ عنوان اتهامی داشت که در ۸ مورد دادگاه وی را مجرم شناخت.سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: این در حالی است که این متهم در دو مورد اتهامی از سوی دادگاه مجرم شناخته نشد.

وی ادامه داد:  اکبر طبری بابت تشکیل شبکه چند نفره ارتشاء با وصف سردستگی و اخذ رشوه‌های متعدد به ۳۱ سال حبس تعزیری و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.سخنگوی قوه قضاییه گفت: طبری در عنوان اتهامی تحت عنوان پولشویی هم به ۱۲.۵ سال حبس تعزیری و قریب به ۶۰۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط اموال موضوع پولشویی محکوم شده است.

وی با اشاره به برخی از عناوین ضبط اموال ناشی از ارتشاء در پرونده، گفت: سه دستگاه آپارتمان مسکونی در برج روما در کامرانیه تهران که یک واحد به مساحت ۶۳۳ متر و واحد دیگر به مساحت ۳۸۸ متر و واحد سوم به مساحت ۳۸۰ متر که حکم ضبط آنها صادر شده است.سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: یک واحد آپارتمان در خیابان پاسداران در یکی از برج‌های مجلل به مساحت ۶۳۳ متر از ناحیه دادگاه مورد ضبط قرار گرفته است.

اسماعیلی یادآور شد: ۵ قطعه زمین در شهرستان بابلسر که تبدیل به یک باغ ویلای بسیار بزرگ شده و ویلایی مجلل در آن ساخته شده است که مورد ضبط قرار گرفته است.وی بیان داشت: یک قطعه زمین مشجر به مساحت ۱۶۷۵ متر در نجارکلای لواسان نیز مورد ضبط قرار گرفته است. همچنین یک واحد آپارتمان اداری به مساحت ۱۰۸ متر در مجتمع اداری سانا و یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر در بلوار کریم خان زند و طبقات پنج و شش ساختمان احداثی در بلوار کریم خان زند به عنوان بخشی از اموال و وجوه ناشی از ارتشا ء است که از ناحیه دادگاه حکم به ضبط آن‌ها صادر شده است.

اسماعیلی افزود: در مجموع طبری به پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است.سخنگوی قوه قضاییه گفت: علاوه بر آن  این فرد به حدود ۱۷۹ میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است.اسماعیلی بیان داشت: در هشت عنوان اتهامی دیگر، متهم در دو مورد از سوی دادگاه تبرئه شده و در شش مورد دیگر به تناسب با عناوین اتهامی دادگاه بر اساس ضوابط و مقررات قانونی حکم به مجازات حبس و جزای نقدی صادر کرده است.

وی یادآور شد: در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اسلامی مجازات اشد که سی و یک سال حبس است برای اکبر طبری قابل اجرا است.اسماعیلی درخصوص سایر متهمان و محکومیت در نظر گرفته شده از سوی دادگاه نیز گفت: براساس رأی دادگاه فرهاد مشایخ به ۱۵ سال حبس تعزیری و جزای نقدی محکوم شده است.وی افزود: این در حالی است که رسول دانیال زاده یکی دیگر از متهمان این پرونده به ۱۵ سال حبس تعزیری و حمیدرضا علیزاده به ۱۰ سال حبس، ضبط مال ناشی از عمل مجرمانه و جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بیژن قاسم زاده سنگرودی بازپرس سابق دادسرای تهران هم براساس رأی دادگاه به انفصال دائم از خدمات دولتی و ۱۰ سال حبس تعزیری و ضبط مال ناشی از ارتشا و پرداخت جزای نقدی محکوم شده است.اسماعیلی گفت: دادگاه درخصوص سایر متهمان هم محکومیت هایی در نظر گرفته است.به گفته وی بخش دیگر همین پرونده بویژه نسبت به کسانی که خارج از کشور هستند مفتوح بوده و دادگاه هنوز رأیی در این خصوص صادر نکرده است.  سخنگوی قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بخش سوم پرونده موسوم به اکبر طبری هم در دادسرا در حال تحقیقات و تکمیل شدن است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها