۱۳۹۹ دوشنبه ۱۷ شهريور چاپ
مونسان خبر داد

صدور ویزا برای تورهای گردشگران خارجی آغاز شد

صدور ویزا برای تورهای گردشگران خارجی آغاز شد

اقتصاد میهن: درحالی ‌که با نظر وزارت بهداشت و ستاد کرونا، ورود گردشگران خارجی به ایران و صدور ویزای توریستی متوقف شده، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مذاکره با وزیر بهداشت برای از سرگیری صدور ویزا به تورهای گردشگری و گروه‌های خارجی خبر داده است.

تیرماه ۹۹ معاون گردشگری اعلام کرد که ورود گردشگران خارجی به ایران از زمان شیوع ویروس کرونا متوقف شده و وزارت بهداشت برگزاری تورهای بین‌المللی را تا فروکش‌کردن ویروس کرونا و عبور از شرایط سخت و بحرانی ممنوع کرده اما سفرهای ضروری، تجاری و کاری به ایران البته به صورت انفرادی بدون مانع است. بعد از این اظهارات، رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امورخارجه نیز از غیرفعال‌شدن گزینه‌های «روادید گردشگری و زیارتی» از سامانه روادید الکترونیکی ایران تا عادی‌شدن شرایط خبر داد.

علی‌اصغر مونسان- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی- در آخرین ارزیابی، میزان خسارت واردشده از ویروس کرونا به گردشگری را تا مردادماه امسال ۱۲‌هزار‌میلیارد تومان برآورد کرده و گفته بود: «در سه‌ماه نخست امسال فقط ۷۴نفر گردشگر به ایران سفر کردند و گردشگری به صفر نزدیک شده است.» او چندوقت پیش گفت که با تأیید وزارت بهداشت و کمیته اجتماعی کشور، شهریورماه گردشگری خارجی و پروازهای خارجی برقرار خواهد شد و تعداد آنها افزایش می‌یابد.

مونسان در جلسه شورای مدیران این وزارتخانه نیز از برنامه‌ریزی‌ها برای صدور ویزا برای تورهای گروهی خارجی خبر داده و گفته است: «در این خصوص با وزیر بهداشت صحبت‌هایی داشته‌ام. گردشگران خارجی زمانی که با تور و به صورت گروهی به ایران سفر کنند، از نظر سلامت بررسی می‌شوند و تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد و از مراکز و تأسیسات رسمی تحت نظارت این وزارتخانه که تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، استفاده خواهند کرد.»وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه برخی از کشورها جذب گردشگر خارجی را آغاز کرده‌اند و سفرهای خارجی به این کشورها انجام می‌شود، اظهار کرده است: «ما نیز با درنظرگرفتن نظر وزارت بهداشت و توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌توانیم موضوع جذب گردشگر خارجی را دوباره آغاز کنیم.»

رایزنی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با وزارت بهداشت برای از سرگیری صدور ویزای گردشگری ایران به گروه‌ها و تورها در شرایطی درحال انجام است که برخی از کشورها در بازگشایی مرزهای هوایی به خاطر تهدید ویروس کرونا، انعطاف کمی نشان می‌دهند و تعداد پروازهای بین‌المللی نیز محدود است. هم‌اکنون در مسیرهای ایران- پاریس، لندن، منچستر، آمستردام، وین، دوبی، دوحه، بانکوک، کوآلالامپور، گوانگجو، بصره، مسکو، دهلی و بیروت پروازهایی برقرار شده که در برخی از این مسیرها فقط افراد دارای کارت و جواز اقامت، کار یا تحصیل امکان سفر دارند. مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره برقرار بیشتر پروازهای بین‌المللی گفته است: «از سرگیری پروازهای خارجی و بازگشت شرایط آنها به حالت عادی تنها به شیوع ویروس کرونا و نحوه کنترل آن از سوی کشورهای مختلف بستگی دارد.»

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها