۱۳۹۹ چهارشنبه ۵ شهريور چاپ

تابســتان داغ متهمان به تجاوز

تابســتان داغ متهمان به تجاوز

اقتصاد میهن: هرازگاهی که خبر رسوایی های جنسی افراد مشهور و یا به اصطلاح سلبریتی و یا حتی سیاست مداران و سایرین از آن سوی دنیا به گوش می رسد با خودمان می گوییم: مگه میشه؟! مگه داریم؟! بعد خدا را شکر می کنیم که اینجا این خبرها نیست! اگر هم هست هرازگاهی آن هم نه توسط آدم های مشهور و احتمالا الگو!

خبر تجاوز قاری مشهور به برخی از نوآموزآن قرآن مدتی قبل در شبکه های مجازی دست به دست  شد که هرگز این اتهام اثبات نشد و او تحت تعقیب قضایی هم قرار نگرفت. یا حکایت تجاوز معلمی در یکی از مدارس تهران به دانش آموزآن و یا تجاوز مربی فوتبال در یکی از مدارس فوتبال به برخی از نوجوانان که همه در لابلای اخبار گم شد که به نظر زیاد هم مهم نبود! اما از چند روز قبل خبری در رسانه ها منتشر شد که به مثابه بمبی بود که منفجر شد!

ماجرای ادعای تجاوز آیدین آغداشلو نقاش مشهور به هنرجویان و یک خبرنگار و شاگردان جنجال عجیبی در شبکه های اجتماعی به پا کرده است این خبر که در فضای مجازی دست به دست می شد زیاد سر و صدا نداشت تا اینکه یک خبرنگار هنری در توییتی راز خود را که از سال 85 مخفی کرده بود افشا کرد: آیدین آغداشلو در سال 85 وقتی وی برای مصاحبه ای کاری به دفتر او رفته بود به وی تجاوز کرده است.سارا امت‌علی، روز شنبه اول شهریور، در یک مجموعه توییت، اعلام کرد این «آزار جنسی» ۱۴ سال پیش در جریان یک دیدار کاری، در دفتر آغداشلو روی داده و اکنون «دیگر دلیلی برای حمل مصلحت‌اندیشانه» این ماجرا نمی‌بیند.

این روزنامه‌نگار حوزه فرهنگی تاکید کرد: «همه‌ این سال‌ها از ترس کسانی که خواهند گفت مدرکی برای اثبات ادعایت نداری، یا کسانی که حاضر نیستند بپذیرند آغداشلو با تمام دانش و هنرش یک آزارگر جنسی است، سکوت کردم.» طرح اتهام «آزار جنسی» علیه این نقاش معروف در حالی است که در روزهای اخیر روایت‌های مشابهی از افشای آزارهای جنسی از سوی برخی کاربران زن در توییتر مطرح شده است.در آخرین خبر که بهمن بابازاده، خبرنگار هنری منتشر کرده آمده است : «از ساعت ۸ امشب آیدین آغداشلو با ارسال ایمیلهایی به برخی دبیران خبرگزاری های ایران، در تلاش است بیانیه ای در تکذیب کلیه اتهامات تجاوز و جنسی که در روزهای گذشته در فضای مجازی علیه اش منتسب شده، منتشر کند. هیچ رسانه ای فعلا حاضر به انتشار آن بیانیه نشده است.»

برخی از هنرمندان و چهره ها تاکنون به این خبر واکنش نشان داده اند. باید دید هنرمندان مدعی روشنفکری در خارج از کشور که پیشتر از اغداشلو تعریف می کردند چه خواهند گفت. اگر اتهام اثبات شود شاهین نجفی که در یکی از آهنگ هایش خود را به اغداشلو تشبیه می کند . « تنها، گم مثل آیدین آغداشلو» یا صرفا اتهام تجاوز برای غیر روشنفکران مطرح بد است؟

داستان کیوان امام وری فعال حوزه گردشگری هم از این قرار است که این پسر دهه هفتادی که گویا دانش‌آموخته رشته باستان شناسی دانشگاه تهران بوده و اطراف میدان انقلاب، کتابفروشی داشت و بر اساس ادعاها با ارتباط و اغفال شماری از دانشجویان دختر پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال های اخیر، به تعداد قابل توجهی از دانشجویان این مجموعه، تجاوز کرده است.در تصاویری که قربانیان از چت های کیوان امام وردی با آنها در تلگرام و اینستاگرام به اشتراک گذاشته اند، نوع مهندسی اجتماعی کیوان امام وردی در جذب نظر دختران قربانی به نمایش گذاشته شده است.

برخی از قربانیان کیوان امام وردی با انتشار تصاویر چت های مشترک با او و توییت هایی گفته اند که او آن ها را اغفال می کرد و پس از مدتی که به هوش می آمدند، متوجه می شدند که کار از کار گذشته است. البته برخی از قربانیان نیز به دلیل جثه کوتاه کیوان امام وری، توانسته اند از شکارگاه او فرار کنند. فارس در این خصوص نوشت: یک منبع آگاه در پلیس اعلام کرد:  کیوان امام وردی توسط مأموران پلیس دستگیر شده است.

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت با تأیید خبر دستگیری متهم کیوان امام‌وردی بیان داشت: متهمی که در روزهای گذشته شکایات زیادی علیه او از جانب قربانیانش در فضای مجازی مطرح شده بود توسط پلیس امنیت عمومی پایتخت دستگیر شد.وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی تهران با رصد فضای مجازی با شکایت‌های متعددی روبرو شدند که نشان می‌داد فردی به نام «ک.الف» با فریب دختران دانشجو و کشاندن آنها به خانه خود اقدام به آزار و اذیت آنان کرده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: با توجه به حجم شکایت‌ها و جریحه دار شدن احساسات عمومی جامعه تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز و در نهایت متهم دستگیر شد.سردار رحیمی با اشاره به اینکه متهم در بازداشت پلیس به سر می‌برد، بیان داشت: تمام شاکیان با اطمینان از محفوظ ماندن هویتشان در نزد پلیس می توانند برای طرح شکایت به پلیس امنیت عمومی واقع در انتهای خیابان مطهری، خیابان سروش مراجعه کنند.البته گفتنی است، این اظهارات در حد ادعا و اتهام بوده و هنوز مساله ای در این خصوص اثبات نشده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها