۱۳۹۹ سه شنبه ۴ شهريور چاپ

پرداخت تسهیلات ویژه بانک مسکن به سیل زدگان کشور

پرداخت تسهیلات ویژه بانک مسکن به سیل زدگان کشور

اقتصاد میهن: رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از تداوم حمایت ویژه این بانک از هموطنان سیل زده در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خبر داد.

رضا صالحی با اشاره به آغاز هفته دولت، ، گفت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در حوزه مسکن و ساختمان و همچنین بازوی اصلی دولت در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی، بخش ویژه ای را در راستای حمایت از هموطنان آسیب دیده در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه پیش بینی کرده تا از طریق پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به آنها بتواند مسیر جبران خسارات وارده در این حوادث را تسهیل کند.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین بخش های این سبد حمایتی، پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان در ۲۲ استان کشور در جریان وقوع سیل گسترده فروردین ماه سال گذشته است که بانک مسکن از همان ابتدا با تدارک یک بسته ویژه تسهیلاتی تلاش کرد به هموطنان ساکن و البته آسیب دیده در این استان ها کمک کند.وی در خصوص اعتبار ویژه تخصیص یافته برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان سیل فروردین ماه سال گذشته، عنوان کرد: بانک مسکن اعتباری برای پرداخت سه سطح تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری، تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری و همچنین تامین امور معیشتی سیل زدگان، اعتباری به ارزش ۹۵۰ میلیارد تومان به مدیریت شعب ۲۲ استان خسارت دیده اختصاص داد.

به گفته وی کارنامه عملکرد تسهیلات پرداختی از سوی مدیریت شعب بانک مسکن در این استان ها از ابتدای شهریورماه سال گذشته تا ۱۶ مردادماه امسال نشان می دهد ۸۹ درصد از مجموع اعتبار تخصیصی، برای پرداخت این سه سطح از تسهیلات مصرف شده است. صالحی به آمار تسهیلات پرداختی اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی، تعداد ۳۹ هزار و ۷۲۱ معرفی نامه به مدیریت شعب استان های آسیب دیده ارسال شده که از این تعداد، به ۳۹ هزار و ۶۳۷ فقره پرونده به ارزش ۸۴۱ میلیارد و ۴۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تسهیلات اعطا شده است.

وی جزییات تسهیلات پرداختی در سه سطح تعریف شده را تشریح کرد و گفت: در بازه زمانی مذکور، ۱۱ هزار و ۶۰ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر حدود ۱۵۹ میلیارد تومان برای امور معیشتی، ۱۶ هزار و ۳۶۰ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر حدود ۱۷۹ میلیارد و ۹۱۶ میلیون تومان برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی، ۱۰ هزار و ۸۶۴ فقره تسهیلات به ارزش ۴۳۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان برای بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و همچنین یک هزار و ۳۵۳ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بازسازی اماکن مسکونی شهری پرداخت شده است. وی در پایان تاکید کرد: از مجموع اعتبار تخصیص یافته حدود ۱۰۸ میلیارد و ۵۷۳ میلیون تومان باقی مانده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها