۱۴۰۲ دوشنبه ۲۷ آذر چاپ

واکنش معاون زاکانی به جولان مافیای زباله در تهران: حرفی ندارم!

واکنش  معاون زاکانی به  جولان مافیای زباله در تهران: حرفی ندارم!

اقتصاد میهن: معاون خدمات شهری شهرداری تهران در واکنش به جولان مافیای زباله در تهران و مطرح شدن این موضوع در جلسات شورای شهر، با طفره رفتن از پاسخ، اظهار کرد: در این زمینه حرفی ندارم!

به گزارش خبرنگار اقتصاد میهن، حسین نظری که به بهانه تشریح عملکرد معاونت خدمات شهری در جمع خبرنگاران حضور یافته بود، از متحد الشکل شدن لباس کارکنان میادین میوه و تره بار، ساماندهی دستفروشان چهارراه ولیعصر از نیمه اول دی، کنترل هوشمند حریم شهر تهران از طریق اتاق مانیتورینگ و اضافه شدن ۲۰۰۰ هکتار به کمربند سبز شهر تهران در ۱۱ نقطه تهران خبر داد.

نظری  در ابتدا با انتقاد از رواج سگ گردانی در بوستان های تهران، با بیان اینکه سگ گردانی داد مردم را درآورده است، گفت: در کشورهای خارجی اگر کسی اجازه سگ گردانی پیدا می‌کند قاعده و قانون بر آن حکمفرماست و فرد وظیفه دارد بحث‌های بهداشتی و نظافتی شهر را نسبت به آن حیوان رعایت کند، در حالیکه در شهر تهران این قواعد رعایت نمی‌شود.نظری افزود: با هماهنگی صورت گرفته طرح ساماندهی دستفروشان در چهارراه ولیعصر را در دستور کار قرار داده ایم که این امر در در نیمه اول دی ماه اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به زودی برای کارکنان میادین میوه و تره بار لباس متحد الشکلی در نظر گرفته می‌شود. این لباس در حال طراحی است و پس از طراحی تمامی کارکنان میادین میوه و تره بار لباس متحد الشکل خواهند داشت و درخواست دیگر مردم در این حوزه که بارها تکرار شده بود استفاده از چرخ‌های دستی است که برای آسایش بهتر شهروندان در حال تدارک آن هستیم و در آینده نزدیک به عنوان نمونه در برخی میادین اجرایی خواهد شد و در مرحله بعد به تمامی میادینی که این کار امکانپذیر است تعمیم پیدا خواهد کرد.نظری با تأکید بر بهره گیری کامل از ظرفیت‌های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در راستای کاهش زمان رسیدن به محل حادثه گفت: ظرفیت‌ها شناسایی شده و از سوی دیگر برای ارتقاء سطح معیشت همکاران‌مان در این سازمان نیز گام‌هایی برداشته شده است.نظری ادامه داد: به شرکت شهربان و حریم بان نیز تأکید شده با محوریت مناطق ۲۲ گانه برنامه‌های خود را ارائه کنند. سامانه هوشمندی نیز در حوزه حریم بان طراحی و پیاده شده که از طریق اتاق مانیتورینگ حریم شهر تهران کنترل خواهد شد.

نظری در ادامه صحبت های خود گریزی هم به حوزه فضای سبز  تهران زد و از اضافه شدن ۲۰۰۰ هکتار به کمربند سبز شهر در ۱۱ نقطه تهران خبر داد و تصریح کرد: این اقدام باعث می‌شود در این ۱۱ نقطه ساخت و سازهای غیر مجاز توسط افراد حقیقی و حقوقی از بین برود.به گفته وی، همچنین فاز نخست بوستان چهار باغ به مساحت ۴۵ هکتار در پهنه شمالی مصلی اجرایی خواهد شد. در حقیقت مصلی با یک پل به منطقه شمالی بزرگراه شهید سلیمانی متصل خواهد شد و محیط بزرگی ایجاد خواهد شد که می‌توان از آن برای اقامه نماز نیز استفاده کرد.معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: همچنین  ۵۴ هکتار فضای سبز در قالب پروژه روددره فرحزاد احیاء و بازسازی شده است.نظری به ارسال نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری جهت دیدار پاکبانان با معظم له اظهار کرد: نامه درخواستی ارسال شده تا پاکبانان نیز همانند سایر اقشار با حضرت آقا دیداری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص گذر ۳۰ تیر، با شایعه خواندن انتقال این گذر به شرق تهران گفت: طرح جدیدی برای این گذر با مشورت افراد حاضر در آن تهیه شده که پس از تکمیل آن اجرایی خواهد شد اما هیچ رخداد جدیدی منجر به تعطیلی این گذر اتفاق نخواهد افتاد و تنها ساماندهی مدنظر است. انتقال این خیابان شایعه است و فعلا قصد جابه‌جایی نداریم و در حال حاضر تنها بهسازی، بهداشتی‌سازی و ساماندهی این گذر در دستور کار قرار گرفته است. نظری در تشریح احداث آرمستان‌های شهر جدید گفت: در حال حاضر ظرفیت بهشت زهرا (س) رو به اتمام است؛ واقعیتی که برای اموات در شهر تهران باید منجر به اتخاذ فکری اساسی شود. احداث آرامستان جدید باید در اطراف تهران صورت بگیرد برهمین اساس مشاور به کار گرفته شد اما موضوع اساسی هماهنگی بین سازمانی و ارگانی و تملک زمین است. در حال حاضر هیچ یک از موارد قبلی که به عنوان محل آرامستان جدید اعلام شده، منتفی نیست. چهار نقطه را در حال رایزنی داریم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری آنها را قطعی کنیم.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها