۱۳۹۹ سه شنبه ۷ مرداد چاپ

استفاده از فضولات حیوانی در محصولات دخانی قاچاق

استفاده از فضولات حیوانی در محصولات دخانی قاچاق

اقتصاد میهن: رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور با بیان اینکه در برخی از محصولات دخانی قاچاق از فضولات حیوانی استفاده شده، اعلام کرد که اجرای طرح شناسه رهگیری سیگار از اول شهریور ماه آغاز می‌شود.

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که تولید سیگار در دو ماهه اول امسال ۲۷.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و در پی آن برآورد قاچاق سیگار تقریبا دو برابر شده است. در میانه تیر ماه رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه این صنعت طی سه ماه گذشته خبر داد و گفت که این مسئله باعث شده تولید هشت واحد از ۱۵ واحد تولید محصولات دخانی متوقف شود. او همچنین هشدار داده بود که ادامه این وضعیت و عدم تخصیص ارز به مواد اولیه این صنعت تا یک ماه بعد می‌تواند همه واحدهای تولیدی را به تعطیلی بکشاند.

در این رابطه عطاالله معروفخانی ، با تاکید بر اینکه واحدهای دخانی ارز دولتی و نیمایی دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: بخش عمده مشکل تامین مواد اولیه واحدهای تولید سیگار با پیگیری مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات و وزارت صنعت، معدن و تجارت حل شده و مابقی در حال حل شدن است و امیدواریم به زودی تولید واحدهایی که تعطیل شده بود مجدد آغاز شود. وی همچنین از آغاز اجرای طرح شناسه رهگیری سیگار از اول شهریور ماه خبر داد و گفت که با اجرای این طرح مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی کالای تولید داخل که به صورت قانونی تولید شده را از سیگار قاچاق و جعلی تشخیص دهند چرا که با اجرای این طرح تمامی تولیدکنندگان باید کد رهگیری را بر پاکت‌های سیگار درج کنند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها