۱۳۹۹ شنبه ۴ مرداد چاپ

ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن آغاز شد+ جزئیات

ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن آغاز شد+ جزئیات

اقتصاد میهن: ثبت نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و به منظور کنترل بازار اجاره، از امروز ۴ مرداد ۹۹ آغاز شد و تا مدت یک هفته ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، پرداخت کمک ودیعه مسکن به منظور ساماندهی بازار اجاره بر اساس تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا و اعلام وزارت راه و شهرسازی، از امروز ۴ مرداد ۹۹ آغاز شد.سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در مناطق شهری طبق اعلام انجام گرفته در تهران ۵۰ میلیون تومان و در سایر کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان خواهد بود که شامل شهرهای بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه است. برهمین اساس تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سایر شهرها طبق مصوبه انجام گرفته ۱۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب دیده کرونا بوده و با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجران واجد شرایط پرداخت می شود. طبق اعلام انجام گرفته در دوره قرارداد صرفا سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

اولویت ثبت‌نام خانوارهای ۵ نفره و ازدواج‌های جدید

 گروه های مشمول دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، کارگران و حقوق بگیران ثابت هستند که اولویت پرداخت کمک ودیعه مسکن شامل ازدواج های جدید و خانواده های پنج نفری و بیشتر، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و همچنین تحت پوششان سازمان بهزیستی و زنان سرپرست خانوار است.

پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی

تاکید می‌شود، متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتد از طریق رسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه کرده و سپس در زمان‌بندی اعلامی باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس tem.mrud.ir   ثبت نام کنند.  متقاضیان دریافت این تسهیلات لازم است شرایط مندرج در ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند که این شرایط عبارتند از داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا است. همچنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی  یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

اتمام زمان ثبت‌نام ۹ مرداد ۹۹

همچنین مدت یک هفته ای برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده است. واجدان شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق پیامک اقدام به ثبت‌نام کنند. به همین منظور باید کدملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی ارسال شود. لازم به ذکر است که مهلت ثبت‌نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه ۹ مرداد به اتمام خواهد رسید. اطلاعات بیشتر از طریق نشانی www.tem/mrud.ir   به متقاضیان اعلام می شود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها