۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ بهمن چاپ

ریل گذاری شرکت پرداخت الکترونیک سداد در جاده نابینایان با تولید کتاب‌های صوتی

ریل گذاری شرکت پرداخت الکترونیک سداد در جاده نابینایان با تولید کتاب‌های صوتی

اقتصاد میهن: مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اعلام خبر آغاز تولید کتاب‌های صوتی در حوزه نابینایان در راستای ایفای نقش مسئوایت‌های اجتماعی توسط این شزکت گفت: این شرکت برای پیاده‌سازی بهبود خدمات پرداخت برای روشندلان از پیشنهادات جهانی استفاده می‌کند.

به گزارش اقتصاد میهن، محمد مهدی صادق؛ با اشاره به تولید کتاب‌های صوتی درخواستی انجمن نابینایان گفت: بنا داریم ماهانه دو کتاب را با کمک پرسنل شرکت تولید کنیم و بعد از آن این موضوع را به مشتریان شرکت توسعه دهیم. پرداخت الکترونیک سداد سعی در شکوفایی و استفاده از توان نابینایان دارد و در همین راستا به تعهد خود در موضوع عناوین تولیدی پایبند هستیم.

وی  درباره ارائه خدمات پرداخت به روشندلان با توجه به تاکیدات بانک مرکزی به منظور نقش آفرینی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی مهم گفت: این مسئله مهمی است و بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت در آن باید فعالیت انجام دهند و بر همین اساس شرکت پرداخت الکترونیک سداد برای پیاده سازی بهبود خدمات پرداخت برای روشندلان از پیشنهادات جهانی استفاده می‌کند؛ مسئله استفاده از خطر بریل در ابزارهای پرداخت فیزیکی از جمله دستگاه کارتخوان یکی از مسائلی است که پیاده سازی و قابل استفاده است، اما باید امکانات بهبودی برای نمایش و اعلام مبلغ برای نابینایان و کم بینایان در نظر گرفته شود؛ همچنین در بحث پرداخت اینترنتی باید امکاناتی ایجاد شود.

وی با اشاره به جریان تولید کتاب صوتی برای انجمن نابینایان ایران افزود: کتاب‌ها با انتخاب انجمن برای صوتی شدن به شرکت سداد معرفی می‌شود. تولید کتاب‌های صوتی زمینه کودک و نوجوان، آموزشی و درسی از سوی شرکت سداد با اهداف تجاری نیست.  صادق درباره اهداف تولید کتاب صوتی در شرکت سداد بیان کرد: علت اصلی ورود سداد به موضوع تولید کتاب‌های صوتی، توجه به مقوله مسئولیت اجتماعی فراتر از چارچوب‌های همیشگی بود؛ به‌عبارت دیگر درگیر کردن نیرو‌های شرکت و در گام بعدی، جلب توجه مشریان در اجرای برنامه‌های فرهنگی از اهداف اصلی ورود سداد به حوزه تولید کتاب‌های صوتی است. 

 مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد افزود: کتاب‌های صوتی با گویندگی نیرو‌های شرکت سداد تولید می‌شود. این افراد با سپری کردن دوره‌های آموزشی زیر نظر گویندگان مجرب صداوسیما آموزش دیده‌ و می‌بینند تا کتاب‌های صوتی با کیفیت دلخواه انجمن نابینایان تولید شود. صادق با تاکید بر لزوم توجه به توانمندی‌های نابینایان افزود: با تولید کتاب صوتی در تلاش هستیم توانمندی‌ نابینایان افزایش پیدا کند و جامعه نیز از توانمندی‌ این افراد بهره‌مند شود. وی تاکید کرد: کتاب‌ها متعلق به انجمن نابینایان کشور است و رایگان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

قائم مقام و دبیر کتابخانه گویا انجمن نابینایان ایران نیز گفت: ارکان اصلی هر جامعه سیاست، اقتصاد و فرهنگ است که کتاب نقش مهمی در فرهنگ دارد اما در حوزه نابینایان تبعیص بسیار زیاد به دلیل کمبود محتوای مطالعاتی و آموزشی دارد.

منصور شادکام، با بیان اینکه جایگاه کتاب و کتابخوانی، نشان دهنده میزان توسعه‌یاقتگی و پیشرفت هر کشور قلمداد می‌شود؛ بنابراین نابینایان نیز باید مانند دیگر افراد جامعه به کتاب دسترسی داشته باشند و این افراد در این زمینه مستثنی نیستند، افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی انجمن نابینایان ایران، تبعیض بین افراد بینا با نابینا در زمینه میزان دسترسی به کتاب از‌جمله منابع درسی است. نابینایان از فرصت برابر در این حوزه برخوردار نیستند، در‌حالی‌که سازمان ملل متحد کشور‌ها را ملزم به ایجاد شرایط برابر بین معلولین و دیگر افراد جامعه کرده است. 

 شادکام با تاکید بر اهمیت توجه به ایجاد دسترسی بیشتر به انواع کتاب برای نابینایان  و انتقاد از تولید بی‌کیفیت کتاب‌ها برای این قشر از‌ جامعه بیان کرد: برای تولید کتاب صوتی با شرکت پرداخت الکترونیک سداد وارد مذاکره شدیم و این گفت‌و‌گو‌ها به عقد قرار‌همکاری منجر شد.

وی افزود: پرداخت الکترونیک سداد در راستای ایفای مسیولیت‌های اجتماعی کتب درسی، دانشگاهی و محتوای لازم را به صورت کتاب صوتی تولید می‌کند که در آموزش کم بینایان و نابینایان نقش بسیار مهمی دارد. علی اکبر جمالی؛ مدیرعامل انجمن نابینایان گفت: شرکت‌ها و موسسات مسئولیت‌های اجتماعی را جدی نمی‌گیرند و شبکه بانکی در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها