۱۳۹۹ يکشنبه ۲۲ تير چاپ
مدیربیمه‌های اتومبیل بیمه تجارت‌نو تشریح کرد

واکاوی دلایل عدم استقبال موتورسیکلت سواران از بیمه نامه شخص ثالث

واکاوی دلایل عدم استقبال موتورسیکلت سواران از بیمه نامه شخص ثالث

اقتصاد میهن: مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه تجارت نو با بیان این که متاسفانه طرح‌های بخشودگی جرائم بیمه نامه ها چندان از طرف عموم مورد استقبال قرار نمی‌گیرد، گفت: در زمان اجرای چنین طرح هایی، تنها افرادی خواهان صدور بیمه نامه هستند که به نوعی الزام قانونی دارند و فقط برای یک بار از آن استفاده می‌کنند.

عباس آقابراری افزود: کسانی که موتور سیکلت‌شان توقیف شده و برای رفع توقیف به بیمه نامه شخص ثالث نیاز دارند، از جمله این افرادند؛ اغلب این افراد نیز در صورت اتمام اعتبار بیمه نامه، برای تمدید آن اقدام نمی‌کنند.وی با اشاره به این که در مورد ماشین آلات کشاورزی، هدف از خرید بیمه نامه بیشتر دریافت کارت سوخت و شماره گذاری وسیله نقلیه است، اظهار کرد: عدم اطلاع مالکان و دارندگان این گروه از وسایل نقلیه از طرح های بیمه‌ای نیز مزید بر علت شده است.

مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه تجارت نو در ادامه به واکاوی دلایل عدم استقبال موتورسیکلت سواران از بیمه نامه شخص ثالث پرداخت و گفت: اغلب راکبان موتور سیکلت شغل ثابتی ندارند و از سوی دیگر با وضعیت اقتصادی حاکم بر این قشر از جامعه، پرداخت میانگین مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به عنوان حق بیمه به صورت یک جا و یا حتی خرید قسطی طبق آئین نامه ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث با حداقل ۵۰ درصد نقد برای آنها مقدور نیست. وی ادامه داد: از طرفی معمولا شبکه فروش شرکت‌های بیمه بابت مابقی مبلغ حق بیمه نیز به عنوان تضمین بازپرداخت اقساط درخواست چک صیادی می‌کنند که اغلب این افراد امکان ارائه آن ‌را ندارند.

آقابراری با اشاره به این که طرح ملی بخشودگی جرائم شامل بیمه نامه هایی است که به صورت یکساله صادر می شوند و بیمه نامه های کوتاه مدت را در برنمی‌گیرد، افزود: هر چند از نظر فنی و تئوری، این یک طرح کارشناسانه و اصولی است، اما با نگاهی به آمار بیمه نامه های صادره برای این گروه‌های خودرویی در سنوات گذشته به این نتیجه می رسیم که بیشترین درخواست برای خرید بیمه نامه های کوتاه مدت است.

به گفته او، یکی از دلایل نخریدن بیمه نامه شخص ثالث توسط دارندگان ماشین آلات کشاورزی، نوع دیدگاه دارندگان این گروه از وسایل نقلیه است که ادعا می‌کنند کارکرد ماشین آلات کشاورزی، فصلی است، بنابراین در فصولی که این ماشین آلات فعالیت ندارند، قطعا ریسکی هم متوجه آن نیست و به همین دلیل، لزومی به خرید بیمه نامه یکساله نمی‌بینند.مدیر بیمه‌های اتومبیل شرکت بیمه تجارت نو تاکید کرد: اگر طرح بخشودگی جرائم دیرکرد در زمان اجرا شامل کلیه بیمه نامه های صادره اعم از کوتاه مدت و یکساله شود، شاهد استقبال بیشتر دارندگان موتور سیکلت و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه نامه به خرید بیمه نامه شخص ثالث خواهیم بود.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها