۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۴ خرداد چاپ

پایان کار خدمات ارزش افزوده در اپراتور‌ها / اجرایی شدن مصوبه مربوط به «پایان وس» از 15 خرداد

پایان کار خدمات ارزش افزوده در اپراتور‌ها / اجرایی شدن مصوبه مربوط به «پایان وس» از 15 خرداد

اقتصاد میهن: معاون وزیر ارتباطات از اجرای مصوبه مربوط به پایان گرفتن کلاهبرداری‌ها حوزه خدمات ارزش افزوده از ١۵ خرداد خبر داد.

رئیس رگولاتوری افزود: بنابر بررسی‌ها، زیرساخت لازم برای اجرای مصوبه ۳۰۰، کمیسیون تنظیم مقررات در همراه اول و ایرانسل آماده است و رایتل بنا دارد کل خدمات ارزش افزوده را متوقف کند. این مصوبه از دوشنبه پیش رو، لازم‌الاجراست. بر اساس این مصوبه که به گفته وزیر ارتباطات، به منظور پایان دادن به کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده تصویب شده، هر مشترک یک اعتبار خاص دریافت خدمات ارزش افزوده خواهد داشت که دارندگان پروانه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، فقط تا سقف آن اعتبار مجاز به فعال‌سازی خدمات مرتبط هستند و بعد از پایان اعتبار، یا باید به دلخواه خود، خدمات رایگان به مشترک بدهند یا از او بخواهند که اعتبار خود را تمدید یا شارژ کند.

یش از این «مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» اعلام کرد: با تصویب مصوبه ۳۰۰ اپراتور‌ها را ملزم کردیم کیف پولی تعریف کنند تا مشترک‌شان قبل از دریافت خدمات ارزش افزوده، هم از آن اطلاع پیدا کنند هم این که مبلغ مشخصی را برایش در نظر بگیرند سپس محاسبه آن آغاز شود.وی خاطرنشان کرد: با این کار اپراتور دیگر نمی‌تواند مشترک خود را بدهکار کند. برای این کار فرصت یک ماهه در نظر گرفتیم که ۱۵ خرداد به پایان می‌رسد و اپراتور‌ها باید کیف پول را برای مشترکان ایجاد کرده باشند.

قره داغی با تاکید بر این که تخلفات حوزه خدمات ارزش افزوده به شدت کاهش پیدا کرده است، عنوان کرد: با مقررات سفت و سختی که وضع شد، اپراتور‌ها را مکلف کردیم تا به صورت هفتگی بیلان (ترازنامه) استفاده از خدمات ارزش افزوده را به مشترک خود اعلام کنند تا او در جریان کامل قرار بگیرد.مردم تا همین چند ماه قبل خبر نداشتند چه اتفاقی برای‌شان رخ می‌دهد. آن‌ها دانسته یا ندانسته از پیامک و خدمات استفاده می‌کردند و قریب به اتفاق‌شان متضرر می‌شدند. اما الان برای تمام کاربران صورت حساب ارسال می‌شود تا آن‌ها حساب و کتاب کار خود را داشته باشند. او در پایان تاکید کرد: تخلفات خدمات ارزش افزوده با سازوکاری که سازمان رگولاتوری وضع کرد و اطلاع‌رسانی که از طریق مصاحبه با خبرگزاری‌ها انجام شد، به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها