۱۳۹۹ چهارشنبه ۷ خرداد چاپ

تامین مالی 140 هزار واحد مسکن ملی در سال 99

تامین مالی 140 هزار واحد مسکن ملی در سال 99

اقتصاد میهن: رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن از برنامه ریزی برای تامین مالی 140 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن به عنوان یکی از برنامه های در نظر گرفته شده برای سال 99 خبر داد.

فریبرز راحتی، ضمن تشریح برنامه های عملیاتی پیشنهادی واحدهای ستادی بانک مسکن جهت اجرا در سال 99 گفت: یکی از این برنامه ها تلاش برای تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن است که در این زمینه تامین مالی 140 هزار واحد مسکونی به عنوان سهمیه بانک مسکن در دستور کار برای اجرا در سال 99 قرار گرفته است.وی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این موضوع، 11 برنامه دیگر در فهرست برنامه های واحدهای ستادی بانک مسکن گنجانده شده است که یکی از مهمترین آن ها اعطای تسهیلات به 50 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی در راستای تحقق هدف نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری و همچنین سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه ای است.

راحتی با بیان اینکه این اهداف در زیر مجموعه ماموریت های اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن قرار دارد اعلام کرد:یکی دیگر از اهداف 12 گانه واحدهای ستادی در سال 99 پیاده سازی سامانه تامین مالی زنجیره تامین صنعت ساختمان است.این موضوع در زیر مجموعه ماموریت های اداره کل بانکداری الکترونیک قرار دارد.وی بهینه سازی توزیع جغرافیایی شعب بانک مسکن متناسب با نیاز موجود در هر کدام از مناطق کشور به ارائه خدمات بانک مسکن از طریق شعب را از دیگر ماموریت های تعریف شده در قالب فهرست 12 گانه مذکور عنوان کرد.وی در این باره اعلام کرد:جابه جایی شعب کم بازده به مناطق دارای تقاضای بیشتر و انحلال برخی دیگر از این شعب در دستور کار قرار گرفته است که اداره کل مدیریت های شعب بانک مسکن ماموریت اجرای این برنامه را بر عهده دارند.

وی همچنین ایجاد سامانه متمرکز ارزیابی املاک را از دیگر برنامه های بانک مسکن در سال 99 و از زیر مجموعه های اداره کل ارزیابی و نظارت بانک مسکن عنوان کرد.راحتی همچنین از برنامه ریزی برای استمرار فرایند فروش املاک غیرضرور و تملیکی به میزان حداقل هزار میلیارد ریال با الزام به رعایت نسبت دارایی های ثابت از برنامه های تدارک دیده شده برای اجرا در سال 99 توسط اداره کل ساختمان بانک مسکن نام برد. راحتی افزود:استقرار حاکمیت شرکتی در بانک و تدوین شناسنامه مشاغل بانک نیز دو ماموریت مهم در نظر گرفته شده برای اجرا در سال 99 از سوی اداره کل سازمان ها و روش های بانک مسکن است.

رییس اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی عملکرد بانک مسکن از تدوین سند هویت سازمانی بانک مسکن به عنوان یکی از ماموریت های مهم اداره کل روابط عمومی بانک مسکن، استقرار سیستم مالی متمرکز بانک توسط اداره کل حسابداری ، انعقاد قراردادهای کارگزاری با بانک های خارجی جهت توسعه فعالیت های ارزی از سوی اداره کل امور بین الملل و تعیین تکلیف شرکت های غیر بانکی توسط گروه مالی بانک مسکن به عنوان سایر برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در سال جاری نام برد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها